نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 18:36

دیزل‌ژنراتور برق اضطراری در قلعه «فلک‌الافلاک» لرستان نصب می‌شود

خرم‌آباد - دیزل‌ژنراتور برق اضطراری در قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک» استان لرستان نصب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به‌منظور تأمین برق پایدار در قلعه «فلک‌الافلاک» نصب دیزل‌ژنراتور در این بنای ارزشمند در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با نصب این دیزل‌ژنراتور ضمن پایداری برق در قلعه «فلک‌الافلاک»، نورپردازی و روشنایی بنا و همچنین محوطه‌ها و سیستم‌های الکترونیکی و حفاظتی این اثر تقویت می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه برای نصب و راه‌اندازی این دیزل‌ژنراتور در قلعه «فلک‌الافلاک» ۴۹ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: خرید این دستگاه صورت‌گرفته و به‌زودی نصب آن نیز انجام خواهد شد.

حسن‌پور، بیان کرد: قلعه «فلک‌الافلاک» دارای یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های کشور است و باید از این گنجینه‌ها حفاظت الکترونیک صورت گیرد که در این زمینه به‌روز کردن سیستم‌های برقی این بنای تاریخی، فرهنگی و تأمین برق پایدار در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: این بنای باشکوه به‌عنوان شاخص‌ترین اثر تاریخی لرستان مربوط به دوره ساسانیان است و به دلیل معماری زیبا و شگفت‌انگیز آن از سوی بسیاری از کارشناسان به‌عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی و معماری دنیا لقب گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429288

مهمترین اخبار ایران و جهان: