نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 00:23

عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به «ان‌پی‌تی»، تهدیدی برای صلح است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی را به دلیل تعهد نداشتن به معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی «ان‌پی‌تی»، تهدیدی برای صلح عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در اولین دور نشست کمیته بازنگری «ان‌پی‌تی» برای سال ۲۰۲۶ گفت، همه کشورهای عربی بخشی از ان‌پی‌تی شده‌اند، در حالی که رژیم صهیونیستی به آن نپیوسته و تمام فعالیت‌ها و توانایی‌های اتمی آن خارج از هر سیستم نظارت بین‌المللی باقی مانده است.

خبرگزاری دولتی سوریه روز یکشنبه گزارش داد که «حسن خضور» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از شورای حکام سازمان ملل متحد به ویژه آنهایی که دارای تسلیحات اتمی هستند، خواست که مسئولیت خود را در اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و درخواست برای پیوستن تل آویو به ان‌پی‌تی، بدون هیچ قید و شرط انجام دهند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین بر لزوم اجرای معاهده «ان‌پی‌تی»، مبنی بر تبدیل غرب آسیا به منطقه عاری از سلاح اتمی و کشتار جمعی تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های اتمی در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات اتمی خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

رژیم صهیونیستی یکی از خطرناک‌ترین زرادخانه‌های اتمی مخفی در جهان را در اختیار دارد و فدراسیون دانشمندان آمریکایی در گزارش سال ۲۰۲۳ خود تخمین زده است که این رژیم ۹۰ بمب اتمی دارد.

سازمان ملل تاکنون قطعنامه‌های متعددی علیه برنامه اتمی و تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی صادر کرده اما همه آن‌ها جنبه نمادین داشته‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429644

مهمترین اخبار ایران و جهان: