نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 22:48

حملات تازه موشکی روسیه به اهداف اوکراین

منابع رسانه‌ای از دور دیگری از حملات موشکی روسیه به مناطق مختلف اوکراین از جمله «کی‌یف» و «خملنیتسکی» خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها چهارشنبه شب به وقت تهران از دومین دور از حملات موشکی روسیه به اهداف اوکراین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» پس از به صدا درآمدن آژیر حمله هوایی در سراسر اوکراین، نیروی هوایی روسیه اعلام کرد که در دومین حمله موشکی به اوکراین مناطق «کی‌یف»، «خملنیتسکی» و «کروهراد» را هدف قرار داد. هنوز از میزان خسارات وارده به اوکراین گزارشی منتشر نشده است. مقامات خملنیتسکی صدای انفجارها را تایید کردند.

«یوری احنات» سخنگوی نیروی هوایی در اظهاراتی گفت: «ما اهداف پرسرعت، احتمالا موشک‌های بالستیک را ثبت کرده‌ایم. روسیه در حملات هوایی از انواع مختلف تسلیحات استفاده می‌کند.»

وی گفت که موشک‌ها مسیر بسیار پیچیده‌ای را در پیش گرفته و حتی در یک نقطه چرخش ۱۸۰ درجه انجام دادند. نیروی هوایی اوکراین مدعی شد که پدافند این کشور نخستین حمله هوایی روسیه در روز چهارشنبه را دفع کرد.  

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس ‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه مدعی شد که سامانه‌های دفاع هوایی این کشور تقویت شده است.

 زلنسکی گفت: «گزارش‌هایی در مورد تامین سلاح و مهمات را شنیدم. سامانه‌های دفاع هوایی ما در حال تقویت است. این سامانه‌ها به مکان‌هایی که مورد احتیاج است، ارسال می‌شود.»

 کشورهای غربی ۲۰ سامانه دفاع هوایی «سامپ تی»، «پاتریوت»، «ایریس»، ناسامس» و سایر سامانه ‌ای دفاع هوایی را به اوکراین ارسال کرده‌اند. ایالات متحده در تازه‌ترین گام جهت تقویت اوکراین قصد دارد ۱۲ سامانه دفاع هوایی «هاوک» به این کشور ارسال کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرده که این کشور حق پاسخ سخت به حملات تروریستی اوکراین علیه کریمه و مسکو را محفوظ می‌دارد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «کمیته تحقیقات روسیه همه این جنایات را به طور کامل بررسی می‌کند. عاملان قطعاً شناسایی و مجازات خواهند شد. این حق را محفوظ می‌داریم که اقدامات تلافی‌جویانه سخت انجام دهیم»(جزئیات بیشتر). 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1407344

مهمترین اخبار ایران و جهان: