نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 21:58

جزئیات برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) در ایلام

مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در روزهای پنجشنبه و جمعه در میدان ۲۲بهمن شهر ایلام از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز می شود.

حجت الاسلام علی نجفی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: مراسم تاسوعا (پنجشنبه) و عاشورای حسینی(ع) (جمعه) با حضور پر شور عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز می‌شود.

وی افزود:  مردم ولایت مداراستان ایلام باحضور یکپارچه  خود در دستجات عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا در میدان ۲۲ بهمن همچون سالهای گذشته  ندای دلباختگی و عشق به مکتب حسینی (ع) را جهانی خواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام ادامه داد: به مناسبت شهادت امام حسین (ع) و یارانش تعداد پنج مراسم ویژه  شامل: هشتم محرم که شب قبل از تاسوعا، روز نهم محرم، شب قبل از عاشورا، مراسم ظهر عاشورا و شام غریبان در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام برگزار خواهد شد. 

حجت السلام نجفی خاطر نشان کرد: در این مراسم، شب ها مردم در میدان ۲۲ بهمن جمع می شوند و  مدیحه سرایی در مورد واقعه عاشورا و امام حسین (ع) برگزار می شود.

 این مقام مسئول تصریح کرد: مردم استان ایلام ظهر روز عاشورا نیز بصورت دسته روی و اجتماع دستجات عزاداری و حضور عموم عزاداران حسینی در میدان ۲۲بهمن  اجتماع خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، میدان دار اصلی در این مراسمات، هیئات مذهبی استان هستند و بیش از پنج ارگان حمایت کننده و تسهیلگر جهت برگزاری مراسمات شب ها و روزهای تاسوعا و عاشورا مشارکت دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شهرت این روز نزد شیعیان به دلیل وقایع عاشورای سال ۶۱ هجری قمری است، ائمه اطهار (ع) بر زنده نگه داشتن و اقامه عزا در «عاشورا» تأکید فراوان داشته و شیعیان جهان این روز را به سوگواری می‌پردازند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1407200

مهمترین اخبار ایران و جهان: