نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 00:25

اعدام متجاوزین به عنف در «مرند» امنیت جامعه را حفظ می‌کند

امام جمعه مرند با اشاره به اجرای حکم اعدام متجاوزین به عنف در شهرستان مرند گفت: عمل به قانون همسو با حفظ امنیت و سلامت افراد جامعه برای هر شخص بدون در نظر داشتن مقام و منصب وی مورد تأیید است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روز ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ خانمی به همراه عوامل اورژانس اجتماعی به دادستانی شهرستان مرند مراجعه و اعلام کرد که توسط ۵ نفر ناشناس دزدیده و به کوه‌های اطراف مرند برده شده و متاسفانه توسط هر ۵ نفر مورد تجاوز قرار گرفته است.

پس از صدور کیفرخواست و رسیدگی دقیق پرونده در دادگاه کیفری استان، در نهایت هر ۵ متهم با توجه به اقاریر خود و مستندات قطعی، به اتهام تجاوز به عنف به اعدام و در خصوص سایر اتهامات به حبس محکوم شدند که مجازات اعدام پس از تایید حکم این افراد در دیوان عالی کشور، امروز ۱۸ مردادماه اجرا شد.

در همین رابطه حجت‌الاسلام والمسلمین علی نعمت‌زاده، امام جمعه شهرستان مرند گفت: عمل به قانون همسو با حفظ امنیت و سلامت افراد جامعه برای هر شخص بدون در نظر داشتن مقام و منصب وی مورد تأیید است. 

امام جمعه مرند گفت: انتشار این خبر تجاوز طی سال گذشته باعث تاسف و تاثر زیادی بین مردم شهرستان شد، تجاوز به عنفو اقدام شنیعی است که در هیچ جای دنیا مورد تایید نیست و امنیت و سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

وی اظهار کرد: تأمین سلامت و امنیت تک تک افراد جامعه امری ضروری و مهم است و اگر بدون واسطه و سفارش قانون را اجرا کنیم قطعا امنیت جامعه حفظ می‌شود.

نعمت‌زاده ضمن تأکید بر لزوم اجرای قانون برای حفظ آرامش مردم گفت: جامعه اسلامی دارای فرهنگ متعالی است و قانون مورد تایید و صحیح باید اجرا شود. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434944

مهمترین اخبار ایران و جهان: