نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 09:49

نحوه اجرای قانون هوای پاک با حضور دستگاه‌های متولی برسی می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به جلسه اعضای این کمیسیون با رئیس سازمان محیط زیست گفت: در این جلسه برخی از نمایندگان از اجرای ناقص قانون هوای پاک انتقاد کردند و مقرر شد جلسه‌ای با همه دستگاه‌هایی که در اجرای قانون هوای پاک مسوول هستند برگزار کنیم تا مشکلات این حوزه را بررسی کنیم.

احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، از برگزاری جلسه‌ای  با  مسوولان دستگاه های مختلف برای اجرای قانون هوای پاک خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که با رئیس و مسوولان سازمان محیط زیست برگزار شد، اعضای کمیسیون سوالاتی پیرامون قانون هوای پاک و عدم اجرای کامل آن داشتند.

وی افزود: بحث بر این بود که وظایفی که در این 160 حکمی که در قانون هوای پاک  مصوب شده است بخشی از آن بر عهده سازمان محیط زیست است یا مسقیم یا به صورت غیرمسقیم به صورت یک نهاد نظارتی است. متاسفانه 10 درصد از این قانون بیشتر اجرا نمی‌شود که اگر تدبیری نشود آسیب جدی به کشور وارد می شود. 

عضو کمیسیون کشاورزی در ادامه گفت: رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به دغدغه نمایندگان سوال کننده گفت که منابع محدود است و دستگاهای دیگر هم متولی هستند و آن ها هم باید به وظایف خود در اجرای قانون هوای پاک عمل کنند. در نتیجه مقرر شد جلسه‌ای با همه  دستگاه‌هایی که در اجرای قانون هوای پاک مسوول هستند برگزار کنیم تا مشکلات این حوزه را بررسی کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435200

مهمترین اخبار ایران و جهان: