نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 23:04

آمریکا: برای بازگشت روسیه به توافق غلات تمامی تلاش خود را کردیم!

وزیر خارجه آمریکا با طرح ادعایی واهی مدعی شد که برای بازگشت روسیه به توافق غلات تلاش همه جانبه ای را انجام داده و منتظر پاسخ مسکو به سازمان ملل است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به رادیو بین‌ المللی فرانسه در زمینه خروج روسیه از توافق غلات دریای سیاه بدون اشاره به نقض بندهای توافقنامه مذکور درباره صادرات روسیه مدعی شد: برای بازگشت روسیه به توافق غلات تلاش همه جانبه ای را انجام داده و منتظر پاسخ مسکو به سازمان ملل هستیم!

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به توافق سال گذشته روسیه و اوکراین که با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل متحد انجام گرفت و بر اساس آن ۳۰ میلیون تُن غلات صادر شد، گفت: روسیه مدعی است که در مورد خروج غلات با مشکلاتی مواجه بوده است. در واقع چنین چیزی وجود ندارد!

بلینکن با ادعای این که برای حل مشکلات نظام بانکی تمامی تلاش خود را کرده‌ است، گفت: بانک‌ هایمان از صادرات غلات روسیه حمایت می‌ کنند. در نامه‌ ای به بانک‌ ها تضمین دادم که در امور غلات، حمل و نقل، بیمه و غیره در مورد تحریم‌ ها با مشکلی مواجه نخواهند شد. هم اکنون پیشنهاد سازمان ملل مطرح است. روسیه به آن پاسخ نداده است!

ادامه دارد ‌...‌

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434800

مهمترین اخبار ایران و جهان: