نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 18:32

سردار رفیعی آتانی: جایگاه و نقش آفرینی امروز ایران اسلامی برگرفته از مکتب عاشوراست

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: نقش آفرینی ملت ایران در دنیای اسلام و برای مظلومان عالم به پیروی از سیدالشهدا علیه السلام بوده و با عمل خود، حضرت سیدالشهدا را به دنیا معرفی و نشان می‌دهند و آنچه سبب شد بحران های پیچیده غرب آسیا سامان داده شود منطق و مکتب امام حسین علیه السلام و پیروانش بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی ظهر امروز در یادواره شهدای روستای زرآباد الموت اظهار کرد: انقلاب اسلامی ۴۵ سال است که با حقیقت نهضت امام حسین علیه السلام وسط میدان ایستاده و تکلیفی وجود دارد که جز ملت ایران و انقلاب نمی‌تواند آن را انجام دهد چرا که این ملت در مکتب امام حسین علیه السلام تربیت شده و هیچگاه از آن جدا نمی‌شود

وی افزود: هیچ کسی جرات آسیب زدن به خط ملت امام حسین علیه السلام و اهانت به مکتب امام حسین علیه السلام را ندارد و عربده کشان عالم جرات مقابله با ملت ایران را ندارند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: در اغتشاشات پاییز سال گذشته خیلی‌ها صف می‌کشیدند تا با دشمنان شما دست بدهند. کوچکترها و بزرگترها در شبکه های معاند و کشورهای عربی و اروپایی و... همه با هم صف بسته بودند اما امروز صف آنها به هم ریخته است که بیانگر بزرگی و عظمت مکتب سیدالشهدا علیه السلام، انقلاب اسلامی و ملت ایران است.

سردار رفیعی آتانی اضافه کرد: هرگز مغرور پیروزی‌ها و موفقیت‌هایمان نمی‌شویم و حواسمان باید جمع باشد. اگرچه در اوج قله قرار داریم اما بخش‌هایی از قله باقی مانده است که هنوز آنها را طی نکرده ایم. با همین همت و جدیت باید باقیمانده راه را برویم که رهبر معظم انقلاب این مطلب را بیشتر از مردم، خطاب به مسوولان بیان کردند و باید این مسیر را با فرهنگ عاشورایی و جهادی طی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ایمان مردم باید صیانت شود و هر کس که به سراغ ایمان و تعلق خاطر دینی مردم تعرض کند، باید به صف مردم برگردانده شود، خاطرنشان کرد: در اغتشاشات سال گذشته شماری از نوجوانان و جوانان با آتش زدن مغازه و بنر و... تحرکات نادرستی انجام دادند که ۹۵ درصد آنها قابل برگشت بودند و برگشتند. اما کسانی که سماجت و خیانت می‌کنند حسابشان جداست بنابراین ایمان مان را باید پاسداری کنیم و استحکام مبانی دینی را با کج سلیقگی فلان مسوول و داد و بیداد این و آن معامله نکنیم.

این مقام ارشد نظامی تصریح کرد: مهمترین کلید واژه مقام معظم رهبری این است که مردم از مسوولان ایجاد امید را درخواست کنند. امام حسین علیه السلام که امام مطلق و صاحب اختیار عالم و آدم است حتی در صحنه نبرد در کربلا به اندازه گلوی نازک حضرت علی اصغر علیه السلام از هدایت دست برنداشت و به امید اینکه شاید دل کسی بشکند و هدایت شود، امیدوار بود. حتی زمانی که شمر بر سینه ایشان نشسته بود فرمود من شهید می‌شوم و از گودال زنده بیرون نمی‌آیم اما تو این کار را نکن و نگذار به اسم تو تمام شود. 

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) از استان قزوین بیان کرد: انقلاب اسلامی بستر هدایت و تربیت را برای همه و یکسان قرار داده و این نظام آماده است که افراد فریب خورده را به دامن ملت برگرداند تا به قطار پرسرعت ملت و انقلاب بپیوندند.

سردار رفیعی آتانی افزود: کسی حق ندارد به امید و ایمان مردم لطمه وارد کند. لازم است امید در جامعه تزریق شود و مردم حقایق، پیشرفت‌ها، نقاط ضعف و نقاط قوت کشور را بدانند و از مسوولان مطالبات خود را درخواست کنند.

وی ادامه داد: گفته می شد که ایران زبان گفت و گو با دنیا و زبان حقوقی را بلد نیست در حالی که امروز ما با شرق و غرب برای عزت و اقتدار گفت و گو می کنیم در معادلات بین المللی و اقتصاد کشورها نقش آفرین هستیم و جایگاه ایران در معادلات کاملاً مشخص و حائز اهمیت است.

این مقام ارشد نظامی در خصوص حرکت عظیم امام حسین علیه السلام به کربلا توضیح داد: علت این حرکت این بود که اتفاقاتی افتاده و مسیر منحرف شده بود و نگرانی ولی خدا جدی بود، چرا که جبهه زر، زور و تزویر معاویه صفتان در مقابل امام حسین علیه السلام ایستاده بود اما امام تمام فرایند هدایت جامعه را انجام داد و تلاش کرد مردم را اقناع و امامت کند. به همین دلیل همه مسیرها را رفت و میدان جنگ و صلح و همه راه‌های آزموده را می‌دانست. امام برای جنگ نرفته بود بلکه برای احقاق حق و اصلاح انحراف پیش آمده در دین جد پیامبر خدا به کربلا رفته بود.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در پایان گفت: نقش آفرینی ملت ایران در دنیای اسلام و برای مظلومان عالم به پیروی از سیدالشهدا علیه السلام بوده و با عمل خود، حضرت سیدالشهدا را به دنیا معرفی و نشان می‌دهند که آنچه سبب شد بحران های پیچیده غرب آسیا سامان داده شود منطق و مکتب امام حسین علیه السلام و پیروانش بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1410088

مهمترین اخبار ایران و جهان: