نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 08:14

بسیاری از مشکلات روزمره کهگیلویه و بویراحمدی‌ها با «سامانه سهیم» برطرف می‌شود

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح سامانه سهیم و مزایای آن پرداخت و گفت: بسیاری از مشکلات روزمره کهگیلویه و بویراحمدی‌ها با «سامانه سهیم» برطرف می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در برنامه‌های جدید سازمان ثبت احوال کشور جایگزینی کارت هوشمند ملی به جای کارت‌های قدیم در اولویت است که در برنامه ۵ ساله هفتم به اتمام می‌رسد قراردادی با بانک ملی بسته‌ایم که به عنوان کارت بانکی هم می‌توان از آن استفاده کرد و در کنار آن یک تلفن ثابت و آدرس محل سکونت ثابت برای هر ایرانی به اقلام آن اضافه شده است.

پرهیزگار گفت: اگر این اطلاعات جابجا شود سامانه سهیم که یک نرم‌افزار است روی گوشی تلفن همراه نصب می‌شود و می‌توان در این سامانه اطلاعات تغییر یافته را وارد کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان به تشریح خدمات در سامانه سهیم پرداخت و گفت: سامانه به عنوان پنجره واحد ارائه خدمات سازمان ثبت احوال در شهریورماه 1401 و در هفته دولت با حضور وزیر کشور افتتاح و همزمان بصورت مستقل در نشانی  sahim.sabteahval.ir درگاه خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور و نیز پنجره واحد خدمات دولت هوشمند در دسترس است.

وی افزود: این درگاه خدمات یکپارچه الکترونیک مبتنی بر موبایل نیز طراحی و ارائه شده و در دسترس عموم قرار دارد این سامانه با مسئولیت سازمان ثبت‌احوال کشور و با مبنای ارائه خدمات الکترونیک و غیرحضوری به خانواده‌های ایرانی راه اندازی شده است.

پرهیزگار گفت: هم اکنون افراد با ثبت نام در این سامانه می توانند بخشی از شجره نامه خود را شامل آخرین اطلاعات والدین، فرزندان و همسر خود را مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: در این درگاه خدماتی از مجموعه خدمات هویتی با توجه به سطح احراز هویت انجام شده در دسترس است که شامل پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات و قوانین و مقررات است.

پرهیزگار گفت: برای ثبت نام در سایت سهیم ثبت احوال sahim.sabteahval.ir، ابتدا متقاضی باید، همانند آنچه توضیح داده شد آدرس سامانه را در مرورگر خود جست و جو کند و بر روی دکمه ورود، کلیک کند.

وی افزود: در این مرحله، متقاضی باید بر روی گزینه ثبت نام کاربر جدید، کلیک کرده تا برای احراز هویت، وارد  سامانه هدا ثبت احوال شود.

پرهیزگار گفت: در این گام، متقاضی باید، اطلاعاتی نظیر اطلاعات هویتی، تاریخ تولد و سایر موارد مورد نیاز را در کادرهای مربوطه، وارد کرده و پس از انتخاب کلمه عبور برای خود و وارد کردن تصویر امنیتی، بر روی دکمه ادامه کلیک نماید تا فرآیند ثبت نام وی، تکمیل شود.

پایان پیام/ 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1445100

مهمترین اخبار ایران و جهان: