نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 09:41

نگاه متمرکز در حوزه امر به معروف روند فعالیت را کند کرده است

اصفهان – استاندار اصفهان گفت: نگاه تمرکز گرایانه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر روند فعالیت‌ها را کند کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا مرتضوی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای عالی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اصفهان به فعالیت‌های این مجمع اشاره کرد و اظهار داشت: برادران و خواهران در مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر دلسوزانه و مجاهدانه در راستای ترویج و همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: اقامه و حیات احکام الهی و سلامت جامعه به قوام امر به معروف و نهی از منکر است و تردیدی نداریم که باید در جامعه پای احیای این ۲ فریضه بایستیم و تلاش کنیم.

استاندار اصفهان به رها بودن فضای مجازی در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از اولین و مؤثرترین گلوگاه‌ها در کشور فضای مجازی و رسانه است که متأسفانه در هیچ جای دنیا همانند کشور ایران رها شده نیست.

مرتضوی به انتصابات مدیران در سطح کشور اشاره کرد و بیان داشت: در انتصابات مدیران در دستگاه‌ها باید در افراد شاخصه‌های مکتبی، اعتقادی و فرهنگی باشد و باید این جز اصول اولیه این انتصابات مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد نگاه تمرکز گرایانه در کشور است که در خیلی از موارد به ویژه در مقوله امر به معروف و نهی از منکر این نگاه باعث کند شدن فعالیت‌ها و برنامه‌ها در استان‌ها شده است که باید در این خصوص مطالبه گری جدی داشت.

مرتضوی به مراکز تربیتی و آموزشی اشاره کرد و افزود: یکی از گلوگاه‌های مهم آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش است که نباید این گلوگاه مهم در کشور رها باشد، باید نگاه به آموزش و پرورش نسبت به مسائل دیگر یک نگاه اساسی در تمام عرصه‌های این نهاد باشد.

استاندار اصفهان به مأموریت‌های دستگاه‌ها و سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: در تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها تعیین شده که در حوزه مأموریتی خود چه وظایفی را دارد و اگر دستگاهی در مأموریت خود درست عمل نکرد گزارش این نادرست عمل کردن را به استانداری گزارش دهید تا با ترک فعل مدیر دستگاه برخورد جدی شود.

وی افزود: گروه‌هایی در دنیا در ترویج منکرات تلاش می‌کنند که با توجه به اعتقادات اسلامی کشور ما ایران ترویج این منکرات به صورت گسترده و در همه عرصه‌ها است که این گروه‌ها تحت حمایت دشمنان اسلام هستند و ما باید برای مبارزه با این منکرات برنامه داشته باشیم.

شورای عالی فرهنگ عمومی اصفهان برای امر به معروف و نهی از منکر برنامه ریزی کند

همچنین جواد استکی، رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به عملکرد شورای عالی فرهنگ عمومی استان اصفهان اظهار داشت: باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و همگانی احیای این فریضه‌ها در جامعه برنامه ریزی شود و این جلسات مستمر برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت تشکل‌های مردمی ابراز داشت: تشکل‌های مردمی فرصت بسیار خوبی برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی است و نباید از این ظرفیت بسیار مهم و مردمی غافل شویم و باید باور داشته باشیم که هر کجا همین مردم پا به میدان گذاشتند موفقیت‌های بسیار خوبی حاصل شده است.

استکی به مسئله عفاف و حجاب در جامعه و به ویژه دستگاه‌های حاکمیتی اشاره کرد وبیان داشت: در دستگاه‌های حاکمیتی در مسئله حجاب با توجه به قانون‌های موجود باید اهتمام بیشتری در رعایت این مسئله مهم داشته باشند و هر مدیری که به این قوانین اهمیت نمی‌دهد باید به عنوان ترک فعل توبیخ شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1445144

مهمترین اخبار ایران و جهان: