نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 15:39

هشدار قرمز برای سیل در نروژ و سوئد+فیلم و عکس

مقام‌های نروژ و سوئد در واکنش به بارش شدید باران و وقوع سیل بر اثر طوفان موسوم به «هانس»، در این دو کشور شمال اروپا هشدار قرمز صادر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال هشدار مقام‌ها درباره وقوع سیل در دو کشور نروژ و سوئد، طغیان رودخانه‌ها و تلاش نیروهای امدادی برای تخلیه ساکنان مناطق سیل زده خبرساز شده است.

شبکه «الجزیره» روز چهارشنبه (امروز) فیلمی از طغیان شدید رودخانه در شهر «همسدال» در نروژ منتشر کرده که قدرت ویرانگر آن باعث تشدید نگرانی‌ها درباره وضعیت مردم ساکن این شهر شده است.

در این فیلم دیده می‌شود که یک خانه متحرک پس از سقوط به رودخانه در جریان سیل به یک پل شهر همسدال نروژ برخورد سختی می‌کند در حالی که توفان هانس شمال اروپا را درنوردید.

 

 

خبرگزاری «رویترز» هم روز چهارشنبه (امروز) گزارشی درباره سیل در شمال اروپا منتشر کرد و خبر داده که نیروهای امدادی در نروژ هزاران نفر را از اماکن پر خطر تخلیه کردند.

طبق این گزارش، توفان جاری در نروژ شدیدترین توفان طی دهه‌های اخیر در این کشور بوده و سطح رودخانه‌ها به بالاترین میزان خود در حداقل ۵۰ سال گذشته افزایش یافته است.

 

بنا بر روایت رسانه‌ها، خانه‌ها و مشاغل زیادی در نروژ به زیر آب رفته یا در اثر رانش زمین از بین رفته، جاده‌های اصلی بسته شدند و خدمات قطار در بخش‌های وسیعی از جنوب نروژ به حالت تعلیق درآمده است.

مقام‌های نروژ هشدار دادند که در روزهای آینده با حرکت آب به سمت مناطق ساحلی پایین‌ دست این کشور، سیل‌های بیشتری در راه است.

شهرستان «ایننالدت» از نقاطی است که سیل وضعیت ناگواری را ایجاد کرده است. «اود هاو» شهردار این شهر درباره اوضاع فاجعه بار شهر گفت: «ما در یک وضعیت اضطراری با ابعادی ملی قرار داریم».

 

وزارت عدالت و امنیت عمومی نروژ اعلام کرد که دولت این کشور روز چهارشنبه (امروز) تصمیم گرفت که بالگردهای بیشتری را برای کمک به عملیات تخلیه ساکنان مناطق سیل زده اختصاص دهد.

مقام‌های نروژ و رسانه‌ها تاکنون اعلام کرده‌اند که موردی از تلفات مرگ در نتیجه سیل تاکنون ثبت نشده است.

باد، بارش شدید و رانش زمین طی روزهای اخیر مناطق مختلف شمال اروپا را درنوردیده که سبب قطع برق در فنلاند، وقوع سیل ویرانگر در روستاهای نروژ و سوئد شده است. روز دوشنبه در سوئد، یک قطار سوئدی بر اثر سیلاب از ریل خارج شد و سه نفر مجروح شدند.

 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434144

مهمترین اخبار ایران و جهان: