نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 05:35

تصویب ٢٠١ میلیارد تومان تسهیلات به ١٦٣ طرح گردشگری و صنایع‌دستی در کردستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان از تصویب ٢٠١ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ١٨ برای اجرای طرح‌های گردشگری و صنایع‌ دستی در استان خبر داد.

منصور مهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با عنایت به پیگیری‌های ویژه این اداره‌کل و اختصاص تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ١٨ به منظور حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری استان، اعطای تسهیلات به ١٦٣ طرح و جمعا به‌ مبلغ ٢٠١ میلیارد تومان از منابع‌ یاد شده، در دستور کار قرار گرفت و در کمیته‌های استانی تصویب شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان  اظهار کرد: تاکنون از مبلغ ۲۰۱ میلیارد تومان تسهیلات تصویب شده بالغ بر ٧٢ میلیارد تومان توسط بانک‌های گردشگری، آینده، توسعه تعاون و کارآفرینی امید استان به فعالان این حوزه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ٨٥ طرح در دست اجرا نیز در انتظار دریافت تسهیلات بانکی هستند، افزود: جلسات مکرر با بانک‌های عامل به‌منظور انجام پیگیری‌های لازم در حال برگزاری است تا در اسرع وقت پرونده اعطای تسهیلات به این طرح‌ها به مرحله اجرا و پرداخت برسد.

مهرزاد یادآور شد: امیدواریم با درایت و حسن همکاری اعضای کمیته استانی تبصره ١٨ و مدیران عامل بانک‌ها، این منابع هرچه سریع‌تر جذب و موجبات حمایت از ایجاد اشتغال و روند رو به رشد رونق گردشگری در سالی که با نام مهار تورم، رشد تولید مزین شده است، فراهم شود.

انتهای پیام2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433088

مهمترین اخبار ایران و جهان: