نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 16:25

کشته شدن 41 مهاجر در آب‌های ساحلی ایتالیا

41 مهاجر عمدتا اهل کشورهای آفریقا در آب‌های ساحلی ایتالیا جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری روز چهارشنبه از کشته شدن ۴۱ مهاجر در جزیره «لامپدوزا» در ایتالیا خبر دادند.

خبرگزاری «آنسا» با استناد به گزارش بازماندگان گزارش  این حادثه گزارش کرد ۴۱ مهاجر در کشتی غرق شده نزدیک جزیره لامپدوزا کشته شدند. این قایق روزهای گذشته از منطقه «اسفاکس» در تونس به راه افتاد، اما پس از چند ساعت واژگون و غرق شد.

بازماندگان این حادثه  که سه مرد و یک زن اهل ساحل عاج و گینه بود گفتند که توسط یک کشتی باری نجات یافته و سپس به یک کشتی گارد ساحلی ایتالیا منتقل شدند.

گارد ساحلی ایتالیا روز یکشنبه گزارش داده بود که ۳۰ نفر از ماجران سوار بر قایق مفقود شده‌اند.

مقامات تونس نیز روز دوشنبه گفتند که ۱۱ جسد را از یک کشتی غرق شده نزدیک اسفاکس پیدا کردند و ۴۴ مهاجر دیگر مفقود هستند.

بر اساس آخرین به‌روز رسانی داده‌های وزارت کشور ایتالیا  ۹۳۷۰۰ مهاجر در سال جاری از طریق دریا وارد این کشور شده‌اند در حالیکه در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ این تعداد ۴۴۷۰۰ نفر بود.

ایتالیا خواستار کمک اتحادیه اروپا به خود در حل بحران ورود مهاجران غیرقانونی شده و برای تشکیل یک ماموریت دریایی در دریای مدیترانه و کمک فعال به تثبیت وضعیت در شمال آفریقا درخواست داده است.

«جورجیا ملونی»، نخست وزیر ایتالیا در ماه مارس با انتقاد از متحدان کشورش در اتحادیه اروپا گفت:‌ «ایتالیا برای آنکه مهاجران را در دریای مدیترانه نجات دهد تنها به حال خود رها شده است.»

در ماه فوریه، در پی غرق شدن یک قایق چوبی از ترکیه در ساحل کوترو در جنوب ایتالیا، ۹۴ پناهجو جان خود را از دست دادند و این یکی از بدترین حوادث مربوط به واژگونی قایق در مدیترانه از آغاز سال جاری میلادی محسوب می‌شود(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434244

مهمترین اخبار ایران و جهان: