نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 22:56

خبرنگاران فهم سیاسی جامعه را ارتقاء می دهند

استاندار خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران سطح امنیت اجتماعی جامعه را ارتقاء می دهند و قدرت تحلیل سیاسی مردم را بالا ببرند چرا که یکی از رسالت های سنگین خبرنگاران بالا بردن قدرت فهم سیاسی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امشب در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اظهارداشت: خبرنگاران حلقه اتصال میان مردم و مسوولان هستند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران مشکلات، کمبودها، اتفاقات و کارهای خوب را منعکس کرده و به بیان واقعیات و روشنگری در جامعه می پردازند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خبرنگاران سطح امنیت اجتماعی جامعه را ارتقاء می دهند و قدرت تحلیل سیاسی مردم را بالا می برند، افزود: یکی از رسالت های سنگین  خبرنگاران بالا بردن  قدرت فهم سیاسی جامعه است.

قناعت از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به عنوان یک مدیر بومی، کارآمد، بروز، ولایت مدار، متدین، انقلابی، جوان و پویا و مدیری با حرکت  جهادی یاد کرد و گفت: این چنین مدیرانی که همیشه حرف جدید و بروزی داشته باشند کم داریم.

وی با اشاره به اینکه این سؤال در جامعه مطرح بوده که چرا مسئولان  همیشه تعریف می کنند ولی نتیجه آن را در سفره مردم دیده نمی شود و با اینکه فروش نفت ایران بیشتر شده و از موفقیت ها بسیار گفته می شود آثار آن در جامعه دیده نمی شود، یادآور شد: زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد در کشور مشکلات فراوانی وجود داشت و خزانه دولت خالی  بود که به گفته وزرای دولت روحانی دیگر دولت قدرت پرداخت حقوق کارکنان خود را هم نداشت و متاسفانه بدتر از آن انبار ذخیره کالاهای اساسی نیزخالی بود.

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: اما خوشبختانه با تدبیر به جا و کارشناسانه این مشکلات رفع شدند به طوری که اکنون حداقل برای یک سال ذخیره کالاهای اساسی در کشور وجود دارد که این یعنی امنیت غذایی که بسیار دارای اهمیت است.

قناعت ادامه داد: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را به کار گرفت تا میلیاردها تومان که دولت قبلی  بدهکاری به جا گذاشته بود را تسویه کند و برای این کار استقراض از بانک مرکزی انجام نشد و پول بدون پشتوانه هم به چاپ نرسید برای همین است که در سفره مردم تأثیرات را نمی ببینیم اما سلامت، امنیت و آرامش کشور در بلند مدت و پایان  دوره اول دولت مشهود و ملموس تر  خواهد شد.

وی با بیان اینکه آینده ای روشن در انتظار کشورمان است، بیان داشت: در خراسان جنوبی در این مدت کوتاه شاهد اتفاقات خوبی بوده ایم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: انتقال گاز از خط لوله  میلک زابل با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان در فاز اول و ۴۲۰۰ میلیارد تومان در فاز دوم، برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز راه آهن خراسان جنوبی به میزان ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان، تعیین تکلیف پروژه بزرگ انتقال آب از  دریای عمان، پیگیری برای ساماندهی آب های مرزی، ادامه پروژه های جهاد آبرسانی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که در فاز نخست ۱۱۵ روستای در فاز دوم ۱۴۵ روستا و در فاز سوم ۳۵۷ روستا آبرسانی می شوند از جمله پروژه های مهم بوده که در استان دنبال می شود.

قناعت به پروژه فاز دوم تولید شمش فولاد در استان اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های مردم موضوع تأمین آب کارخانه فولاد بوده که در این زمینه پیگیری لازم صورت گرفته تا آب مورد نیاز آن از فاضلاب شهر قاین تأمین شود.
 استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دولت در مسیر توسعه فعالیت می کند، یادآور شد: نگاه دولت به غربی ها نیست.

قناعت به برخی از درخواست های خبرنگاران اشاره داشت و خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید حافظ منافع استان و نه فرد باشند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432988

مهمترین اخبار ایران و جهان: