نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 22:06

لهستان درباره مهاجران همه‌پرسی برگزار می‌کند

ورشو در ادامه مخالفت‌های خود با طرح تازه بروکسل برای مدیریت مهاجران غیرقانونی، برگزاری همه‌پرسی در دو ماه آینده را کلید زد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، ماتئوش موراویه‌تسکی نخست‌ وزیر راست‌گرای لهستان، امروز یکشنبه اعلام کرد که حزب حاکمِ «قانون و عدالت» قصد دارد با برگزاری یک همه‌ پرسی نظر شهروندان این کشور را در مورد پذیرش «هزاران مهاجر غیرقانونی از خاورمیانه (غرب آسیا) و آفریقا» به عنوان بخشی از مکانیسم جدید مدنظر اتحادیه اروپا برای جابجایی مهاجران بین کشورهای عضو این اتحادیه، دریافت کند.

نخست‌ وزیر لهستان در ویدیویی که از وی در شبکه‌ های اجتماعی هم‌ رسانی شده، موعد برگزاری این همه‌ پرسی را همزمان با انتخابات پارلمانی ۱۵ اکتبر سال جاری میلادی اعلام کرد.

به گزارش این رسانه، حزب محافظه‌کار او- قانون و عدالت- به دنبال استفاده از مساله مهاجرت در مبارزات انتخاباتی خود است؛ تاکتیکی که به این حزب کمک کرد تا با پررنگ‌کردن مخالفت خود با ورود مهاجران غیرقانونی به لهستان، قدرت را در سال ۲۰۱۵ قبضه کند.

لهستان میزبان بیش از یک میلیون مهاجر اوکراینی است که عمدتا سفیدپوست و مسیحی هستند، اما مقامات دولتی مدت‌ هاست که به وضوح ورود مهاجران مسلمان و پناهجویان دارای اختلاف فرهنگی با جامعه لهستان را تهدیدی برای هویت فرهنگی و امنیت آن در آینده عنوان می‌ کنند!

این در حالیست که وزرای کشور اتحادیه اروپا در ماه ژوئن طرحی را برای تقسیم مسئولیت در قبال ورود مهاجران غیرقانونی، تایید کردند. اما سران دو کشور لهستان و مجارستان با طرح مخالفت‌ های خود مانع از تصویب نهایی آن در نشست سران اتحادیه اروپا در اواخر ماه ژوئن شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440644

مهمترین اخبار ایران و جهان: