نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 20:25

انهدام اهداف زمینی توسط جنگنده‌های سوخو ۲۴ و اف۴

جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی «سوخو۲۴» و «اف۴» نیروی هوایی ارتش در حمله شبانه با استفاده از اصل غافلگیری، رادارهای زمینی نیروهای نارنجی (نیروهای تعبیه شده در نقش دشمن) را مورد هدف قرار داده و با موفقیت منهدم کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، جنگنده بمبافکن‌های راهبردی «سوخو۲۴» و «اف۴» نیروی هوایی ارتش در حمله شبانه با استفاده از اصل غافلگیری، رادارهای زمینی نیروهای نارنجی (نیروهای تعبیه شده در نقش دشمن) را مورد هدف قرار داده و با موفقیت منهدم کردند.

امیر خلبان علیرضا رودباری سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت۱۴۰۲، گفت: پس از بمباران موفقیت‌آمیز مواضع نیروهای نارنجی (نیروهای تعبیه شده در نقش دشمن) توسط هواپیماهای بمب‌افکن راهبردی «سوخو۲۴»، جنگنده بمب‌افکن‌های «اف۴» با شلیک موشک‌های ارتقاءیافته و دورایستای قاصد با استفاده از اصل غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اهداف زمینی را با موفقیت منهدم کردند.

وی افزود: انجام تیراندازی علیه اهداف هوایی، با سرعت و در ارتفاعات مختلف و با استفاده از انواع موشک‌های لیزری، تلویزیونی حرارتی، راداری و انواع راکت‌ها و بمب‌های تولید شده توسط متخصصان داخل کشور، یکی از بخش‌های مهم این مرحله از رزمایش بود.

امیر رودباری اظهار کرد: استفاده از فلر برای روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف و پرنده‌های مشابه توسط هواپیمای «اف۴» در این رزمایش بود.

سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، تصریح کرد: در ادامه اجرای این رزمایش عملیات سوختگیری هوایی از تانکر سوخت‌رسان بوئینگ۷۰۷، به منظور اجرای پوشش هوایی در ارتفاع پست توسط جنگنده‌های «اف۱۴» با موفقیت انجام شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1396044

مهمترین اخبار ایران و جهان: