نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 11:36

بازدید وزیر دفاع روسیه از نیروهای این کشور در قطب شمال

رسانه‌های روسی اعلام کردند وزیر دفاع این کشور از نیروهای نظامی روسیه در قطب شمال بازدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سرگی شویگو، وزیر دفاع این کشور از پادگان‌های دوردستِ ناوگان شمالی در قطب شمال بازدید کرد.

در این بازدید «الکسی لیخاچف»، رئیس روس اتم نیز شویگو را همراهی می‌کرد.

بنا بر این بیانیه، وزیر دفاع روسیه همچنین از سازماندهی فعالیت های رسمی و انجام وظایف یگان‌ها و واحدهای ویژه مستقر در مجمع الجزایر «نوایا زملیا»، از جمله آمادگی برای حفاظت و دفاع از تاسیسات حیاتی را بررسی کرد.

«نیکولای کورچونوف»، رئیس کمیته مقام های ارشد شورای قطب شمال در وزارت خارجه روسیه اواخر فروردین امسال اعلام کرد که مسکو در خصوص حضور اعضای ناتو در فعالیت‌ های نظامی در قطب شمال ابراز نگرانی می کند.

رئیس کمیته مقام های ارشد شورای قطب شمال در وزارت خارجه روسیه در این خصوص گفت: بین‌ المللی شدن فعالیت‌ های نظامی ناتو در گستره های بالای جغرافیایی و درگیر شدن کشورهای عضو این سازمان خارج از قطب شمال برای ما نگران‌کننده است؛ زیرا می تواند موجب بروز حوادث ناخواسته ای شود که آسیب قابل‌توجهی به اکوسیستم قطب شمال وارد کند.

وی در این خصوص افزود: این موضوع همچنین خطرهای امنیتی را نیز به همراه دارد. «نیکولای کورچونوف» اضافه کرد: می دانیم که هیچ موضوعی در منطقه قطب شمال راهکار نظامی ندارد و استانداردهای بین‌ المللی به وضوح حقوق کشورهای ساحلی و سایر کشورها را در این منطقه مشخص می‌ کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437800

مهمترین اخبار ایران و جهان: