نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 10:24

4 میلیون و 200 هزار اصله نهال در استان مرکزی تولید شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از تولید 4 میلیون و 200 هزار اصله نهال از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد.

عبدالحسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 میلیون و 200 هزار اصله نهال در استان تولید شده است.

وی تصریح کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور به اجرا درآمده که سهم استان مرکزی از این طرح 16 میلیون اصله درخت از امسال تا 1405 است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سه بخش اجرایی تولید، کاشت و نگهداری نهال دنبال می شود، ادامه داد:  سال گذشته 500 هزار اصله قلمه صنوبر سریع الرشد در استان کاشته شد.

محمدی کاهش فرسایش خاک و جلوگیری از ایجاد گرد و غبار، حفظ پاکیزگی هوا و به دنبال آن سلامت خانواده و مردم را از اهداف اجرای این طرح برشمرد و بیان کرد: کاشت این درخت‌ها نقش به سزایی در جلوگیری از بیابانی شدن اراضی و  ایجاد گرد و غبارها داشته است.

مقابله با پدیده تغییرات آب و هوایی، جلوگیری از بیابانزایی و تولید گرد و غبار و تلطیف هوا از مهم‌ترین اثرات کاشت درخت است

وی بیان کرد: یکی از چالش‌هایی که در این طرح وجود دارد کمبود نیروی انسانی و اعتبار برای حفظ و نگهداری این درختان و محدودیت‌های زیرساختی نظیر آب، خاک، امکانات و تجهیزات و سیستم‌های نوین است.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اثرات مثبتی که کاشت درخت در تولید اکسیژن، ذخیره و تولید آب، مقابله با پدیده تغییرات آب و هوایی، جلوگیری از بیابانزایی و تولید گرد و غبار و تلطیف هوا دارد، انتظار داریم مشارکت وهمکاری خوبی از سوی صنایع، مردم و نهادها با اجرای این طرح در بخش‌های مختلف صورت گیرد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1417644

مهمترین اخبار ایران و جهان: