نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 18:22

رژه روز نیروی دریایی روسیه در سنت‌پترزبورگ با حضور پوتین+ فیلم

رژه دریایی در سنت‌پترزبورگ به‌مناسبت روز نیروی دریایی روسیه امروز مشارکت ۴۵ کشتی، قایق و زیردریایی و همچنین حدود ۳ هزار نیروی نظامی و با سخنرانی «پوتین» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رژه دریایی در سنت پترزبورگ به مناسبت روز نیروی دریایی روسیه امروز یکشنبه برگزار شد.

بر اساس اعلام این رسانه، این رژه دریایی با مشارکت ۴۵ کشتی، قایق و زیردریایی و همچنین حدود ۳ هزار نیروی نظامی در سنت پترزبورگ برگزار شد.

رئیس جمهور روسیه امسال از رهبران کشورهای آفریقایی که برای شرکت در نشست روسیه و آفریقا به شهر سنت پترزبورگ آمده بودند، برای حضور در این رژه دعوت کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور به همراه سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در این مراسم حضور داشتند و رئیس جمهور روسیه برای شرکت کنندگان و مهمانان رژه سخنرانی کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این مراسم اعلام کرد که روسیه به طور مداوم توان نیروی دریایی خود را ارتقا می دهد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که تنها طی سال جاری ۳۰ ناو جنگی از کلاس های مختلف به نیروی دریایی روسیه اضافه خواهد شد.

پوتین، در رژه نیروی دریایی به مناسبت روز نیروی دریایی روسیه افزود که امروز روسیه با اطمینان اهداف کلان خود را از سیاست ملی دریایی به اجرا می گذارد و به طور مداوم توان نیروی دریایی خود را ارتقا می بخشد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد در این راستا کشتی های جنگی که به ناوگان نیروی دریایی روسیه اضافه می شوند، که از جمله آنها ناو موشکی مرکوری است.

روسیه بیش از یک سال است که درگیر نبرد نظامی با اوکراین است. ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418644

مهمترین اخبار ایران و جهان: