نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 08:25

احتمال وقوع سیلاب نقطه‌‌ای تا ۲ روز آینده در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران با هشدار وقوع سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای در دامنه‌ها و ارتفاعات مازندران، گفت: تا بامداد سه‌شنبه ۱۰ مرداد انتظار داریم شاهد رگبار متناوب باران در آسمان مازندران باشیم.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران درباره وضعیت هوای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، با اشاره به هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو تا بامداد سه‌شنبه ۱۰ مرداد انتظار داریم شاهد رگبار متناوب باران در آسمان مازندران باشیم.

وی افزود: طی این مدت بارش‌های رگباری با وزش باد(گاهی نسبتا شدید) و احتمال رعدوبرق در سطح استان همراهی دارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با هشدار وقوع سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای در دامنه‌ها و ارتفاعات مازندران، تصریح کرد: آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب در دامنه‌ها و ارتفاعات، کاهش دید و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از پیامدهای این سامانه بارشی است.

رضوی تصریح کرد: باتوجه به فعالیت این سامانه تاکید بر احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از اسکان درکنار رودخانه‌ها و پرهیز از صعودکوهنوردان به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه است.

وی یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، از روز چهارشنبه تا جمعه آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری با افزایش تدریجی دما و در ساعات بعدازظهر با رشد ابر در دامنه‌ها و ارتفاعات، رگبار پراکنده ، وزش باد و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1417388

مهمترین اخبار ایران و جهان: