نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 10:09

فارس من| اجرای استانداردهای 85 گانه خودرو مطابق قانون و دستور رئیس جمهور

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: درباره زمان و نحوه اجرای استانداردهای 85 گانه خودرو مطابق قانون عمل می کنیم و قانون در این رابطه فصل الخطاب است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان «لزوم نصب استانداردهای 85 گانه و پرداخت سود مشارکت دناپلاس» عنوان کردند که براساس اعلام وزارت صمت، خودروسازان باید از ابتدای مرداد ماه، تمامی استانداردهای 85 گانه را بر روی خودروها نصب کنند؛ لذا در غیر اینصورت، امکان شماره گذاری وجود نخواهد داشت. استانداردهایی نظیر کنترل پایداری در ترمز گیری، نشانگر فشار باد تایر، نشانگر تعویض دنده و حفاظت از عابر پیاده. 

مخاطبان خبرگزاری فارس همچنین عنوان کردند که مبالغی نیز  بر اساس نصب این استانداردها از متقاضیان اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مهدی اسلامی‌پناه درباره زمان اجرای استانداردهای 85 گانه، گفت: برابر با قانون در این زمینه عمل خواهد شد، قانون فصل الخطاب است. 

وی افزود:  سازمان ملی استاندارد سازمانی مردمی است و برای صیانت از ایمنی و سلامت کیفیت و زندگی مردم در حوزه های مختلف همه تلاش خود را انجام می دهیم. 

رئیس سازمان ملی استاندارد  اظهار داشت: استانداردهای 85 گانه، جزو استانداردهای ایمنی و عملکردی است که طبق دستور رئیس جمهور و قانون باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه کیفیت خودروهای داخلی باید بالا برود این خواست و حق مردم است، افزود:  اگر این مسیر طی سال های گذشته پیموده می شد امروزه شاهد مسائل و مشکلات کنونی در صنعت خودرو نبودیم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه تعدادی از خودروسازها الزامات ۸۵ گانه را بر تولیداتشان منطبق کرده اند، گفت: زمان‌های لازم را برای اجرای استانداردهای ۸۵ گانه به خودروسازان داده ایم،‌ امیدوارم که مابقی خودروسازان هم این استانداردها را رعایت کنند و خواست مردم در خصوص کیفیت و ایمنی محصول را پاسخ دهند.

اسلام پناه همچنین بیان داشت: زمانی که کار تعیین استاندارد اجباری برای قطعات خودرو را شروع کردیم کمتر از ۵۴ قطعه استانداردسازی شده بود در حالی که خودرو متشکل از چند هزار قطعه است.

دبیر شورای‌عالی استاندارد، افزود: هدف گذاری شده تا پایان سال ۱۴۰۲  تعداد استانداردهای اجباری برای قطعات خودرو را به هزار برسانیم. البته این کار ساده ای نیست  و پشتوانه علمی و فناورانه می‌خواهد که عزم ما برای انجام این کار جزم است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425200

مهمترین اخبار ایران و جهان: