نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 17:15

نماز جمعه پایگاه جهاد تبیین است

بوشهر- فرماندار شهرستان دیر گفت: نماز جمعه پایگاه جهاد تبیین در کشور است و اگر این نهاد نباشد خلأ بزرگی برای نظام اسلامی است که هیچ چیز نمی‌تواند آن را جبران کند.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در جمهوری اسلامی، اظهار داشت: نمازجمعه یکی از برکات بی نظیر و ارزشمندترین غنایم جمهوری اسلامی است که بعد از انقلاب جان تازه ای گرفت.

فرماندار شهرستان دیر پیام نمازجمعه را وفاق و وحدت و همدلی دانست و افزود: حضور در نمازجمعه علاوه بر فضیلت بالایی که دارد، هیچ جایی مانند این نهاد به مشکلات مردم نمی‌پردازد.

وی با بیان اینکه نمازجمعه فرصتی استثنایی برای دیدار عمومی مردم و مسئولین است، عنوان کرد: نمازجمعه پایگاه جهاد تبیین در کشور است و اگر این نهاد نباشد خلأ بزرگی برای نظام اسلامی است که هیچ چیز نمی‌تواند آن را جبران کند.

باربرز خواستار تبیین جایگاه نمازجمعه در ادارات و محافل مختلف شد و گفت: شهرستان دیر دارای سه پایگاه نمازجمعه است که از مجاهدت‌های ائمه جمعه در این سنگر انقلاب تجلیل و تکریم می‌کنیم.

وی عنوان کرد: ائمه جمعه به ولایت فقیه و دستگاه رهبری متصل هستند و تجلیل از ائمه جمعه در راستای بزرگداشت جایگاه عظیم نمازجمعه است.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه در هفته بزرگداشت نمازجمعه میز خدمت ادارات در مصلی برگزار خواهد شد، یادآور شد: تجلیل از پیشکسوتان و فعالان نمازجمعه و فضاسازی محیطی در هفته بزرگداشت نمازجمعه در دستور کار قرار گیرد.

وی درباره بزرگداشت ایام ماه محرم، ابراز کرد: با توجه به برنامه دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور، امنیت برنامه‌های محرم توسط نیروهای مسلح و در کنار آن نیروهای مردمی و بسیجی تأمین می‌شود.

باربرز با تاکید بر استفاده از ظرفیت مبلغین در ایام محرم، اضافه کرد: رایزنی‌های لازم جهت پرداخت مبلغی از محل چهار درصد فعالیت‌های فرهنگی شهرداری‌ها جهت خرید هدایای فرهنگی برای برگزاری برنامه‌های مختص نوجوانان با حضور مبلغین در ایام محرم صورت می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1366544

مهمترین اخبار ایران و جهان: