نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 17:44

کارهای فاخری در حوزه هویتی استان مرکزی انجام شده است

اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه کار فاخری در حوزه هویتی استان انجام شده است، گفت: برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری هویت مرکزی از جمله این کارها است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر یکشنبه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری هویت استان مرکزی گفت: هویت یکی از ابتدایی‌ترین و بنیادی‌ترین نیازهای معنوی هر انسانی است که در این مسیر به تکامل می‌رسد.

نظری اظهار کرد: بعداز جنگ سرد اتفاقاتی در عرصه بین الملل رقم خورد و برنامه استکبار تحت عنوان دهکده جهانی تا حدودی پیش رفت اما با سد محکمی به نام قومیت و هویت برخورد.

وی ادامه داد: کشورهایی که دارای هویتی وزین و سنگین بودند در برابر هجمه استکبار ایستادند و جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته تا امروز با اتکا به تدابیر امام و رهبری و برکت خون شهدا، در عرصه هویت و دفاع از اسلام ناب شاخصه قابل تحسینی را به پشتوانه مردم به دست آورده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی مفتخر است که یک چهارم مشاهیر، مفاخر و اندیشمندان کشور را در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی در اختیار دارد که بخش عمده‌ای از آن‌ها در کشور بی‌نظیر هستند و به عنوان هویت‌های ملی از آن‌ها یاد می‌شود.

وی افزود: استان مرکزی علیرغم داشتن مؤلفه‌های هویتی قوی متأسفانه در چندسال گذشته در حالت سکون و بی‌حرکتی بوده اما در دولت سیزدهم یکی از کارهای مهم با هدایت استاندار هویت بخشی به استان مرکزی بود.

نظری اظهار کرد: با تشکیل هسته‌های اندیشه ورز حلقه‌های مفقوده هویت استان از صندوقچه‌های تاریخ خارج شد و مقابل دیدگان قرار گرفت. کار فاخری در حوزه هویتی استان انجام شد و جشنواره فرهنگی و هنری هویت ماحصل زحمات دستگاه‌های مختلف اجرایی، هیئت‌های اندیشه ورز و نهادهای مردمی است که با هماهنگی دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه هویتی استان مرکزی کاری به این شکل و با این ساختار نخبگانی بی‌سابقه است ادامه داد: امیدواریم این حرکت بستر اقدامات مؤثری بعدی باشد چراکه با یک جشنواره نمی‌توانی حق مطلب را ادا کرد.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی در سه سطح نخبگانی، عمومی و سازمانی انجام گرفت، افزود: ۷۰ جلسه هیئت اندیشه ورز با دستور کار راهکارهای احیای هویت در استان تشکیل و تبیین مأموریت دستگاه‌های اجرایی انجام گرفت.

نظری اضافه کرد: جشنواره فرهنگی و هنری هویت در پنج محور عکاسی، فیلم با بیش از ۳۰ اثر، قصه گویی با ۳۷۸ اثر شاخص، ۱۹ اثر در بخش طراحی پوستر و حضور ۲۰۰ نفر در بخش خوشنویسی که از هنرهای فاخر در استان مرکزی به عنوان مهد خوشنویسی کشور است، برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی شناسایی و برجسته سازی هویت استان امامین انقلاب است که امروز این لوکوموتیو در ریل قرار گرفته و با توجه به مؤلفه‌های هویتی فاخر این قطار به حرکت در خواهد آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1364000

مهمترین اخبار ایران و جهان: