نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 14:23

پایگاه نماز جمعه خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: پایگاه نماز جمعه از ابتدای انقلاب تاکنون در دفع و خنثی کردن نقشه دشمنان بسیار مؤثر بوده و خنثی کننده توطئه‌های آنها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی گناوه اظهار داشت: ماهیت و فلسفه وجودی قیام و نهضت عاشورای داری سه رکن اساسی شامل عدم بیت آن حضرت با یزید بن معاویه و ظالمان، احیا امر به معروف و نهی از منکر و دعوت مردم کوفه بود.

امام جمعه گناوه افزود: امر به معروف و نهی از منکر است از فلسفه‌های قیام و نهضت عاشورا و از ارکان اساسی این نهضت است و امام حسین (ع) تمام هستی خود را درراه احیا این دو فریضه الهی در طبق اخلاص گذاشت و تقدیم کرد.

وی گفت: به تعبیر قرآن کریم ملاک و معیار امت اسلامی بر سایر امت‌ها ۲ فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است و اگر جامعه‌ای بخواهد جامعه پویا و بالنده باشد در سایه این دو فریضه مهم الهی میسر است.

وی ادامه داد: فاصله ۵۰ سال ارتحال پیامبر اکرم (ص) تا حادثه خونبار عاشورا تمام معیارها، ارزش‌ها و سفارش‌های پیامبر و سیره‌ها و روش‌ها به فراموشی سپرده شده بود و لذا امام حسین (ع) برای اصلاح جامعه و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم رنگ شده است گفت: امروز این ۲ فریضه در جامعه کمرنگ شده است اگر چه مسئولان و مردم در تلاش هستند تا این ۲ فریضه مهم هر چه بیشتر در جامعه احیا شود.

پایگاه نماز جمعه خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است

برگزاری پرشور محافل و مجالس سید و سالار شهیدان (ع)

رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه اضافه کرد: از ویژگی‌های ماه محرم این است که تمام توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان علیه مقدسات دینی را خنثی می‌کند و در حالی که دشمنان تلاش می‌کنند با تبلیغات مسموم باورها و اعتقادات دینی را کمرنگ کنند اما شاهد حضور پرشور، بامعرفت و با عشق و علاقه مردم در محافل و مجالس سید الشهدا (ع) هستیم.

وی گفت: مجالس و محافل سید و سالار شهیدان ظرفیت‌هایی است که دشمنان از آن در هراس هستند و علیه آن و اسلام و قرآن تبلیغ می‌کنند اما این عشق و علاقه هیچ گاه از بین نخواهد رفت و مردم دست از این عشق و علاقه بر نخواهند داشت.

امام جمعه گناوه گفت: معارف و تعالیم بلند الهی است که می‌تواند قلوب را تحت تأثیر خود قرار دهد و افکار را متحول کند و امروز دشمن به دنبال قرآن، اسلام و حسین (ه) هراسی است اما مجالس و محافل سید و سالار شهیدان و عاشورا و تاسوعا همه نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

پایگاه نماز جمعه خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه عاشورای امسال مصادف با روز جمعه خواهد بود نماز جمعه در روز عاشورا، نمازی عاشورایی خواهد بود و در ظهر روز عاشورا در گناوه همزمان با سراسر کشور اقامه خواهد شد.

وی با اشاره به پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی در سال ۵۸ با تقدیر از همراهی همه آحاد و اقشار مختلف مردم، مسئولان دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌ها با ستاد نماز جمعه گناوه و حضور در قرارگاه فرهنگی شهر گفت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی، ایمان، تقوا، اخلاق و ارتباط ایجاد وحدت و همدلی میان مردم و مسئولان است.

وی افزود: پایگاه نماز جمعه از ابتدای انقلاب تاکنون در دفع و خنثی کردن نقشه و توطئه‌های دشمنان بسیار مؤثر بوده و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395088

مهمترین اخبار ایران و جهان: