نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 14:13

دشمن به دنبال دوقطبی‌سازی و ایجاد نفاق بین مردم و حاکمیت است

استاندار کردستان گفت: دشمنان با ترویج بی‌حجابی به دنبال دوقطبی‌سازی هستند و می‌خواهند بین حاکمیت و مردم نفاق ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری مسابقات ژیمناستیک دانش‌آموزان کشور در ماه جاری به میزبانی کردستان، اظهار کرد: این میزبانی فرصت خیلی خوبی است که می‌توان از آن برای معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گفت لذا باید برنامه‌ریزی مناسبی در این خصوص صورت بگیرد‌.

وی در ادامه تاکید کرد: تغییر کاربری فضاهای آموزشی باید در نقاطی انجام شود که نیاز آموزشی وجود نداشته باشد.

استاندار کردستان افزود: در جایی مانند سنندج که به الحاقات نیاز دارد، برای انجام تغییر کاربری‌ها باید کار کارشناسی انجام شود.

وی در ادامه به موضوع فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیاز به انجام کارهای عمیق داریم و تاکنون به دلیل دوگانگی تربیت در فضای مدرسه و خانه و یا دوگانگی در رسانه ملی و جامعه اقدامات سلبی و مقابله‌ای بوده و کار ایجابی شکل نگرفته است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه دشمن، موضوع عفاف و حجاب را به عنوان یک راهبرد در نظر گرفته، اذعان کرد: دشمنان با ترویج بی‌حجابی به دنبال دوقطبی‌سازی هستند و می‌خواهند بین حاکمیت و مردم نفاق ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم که خودمان در پازل دشمن بازی نکنیم، یادآور شد: گاهی برنامه‌ریزی‌ها و رویکردها در مسیر خواست دشمن است و این به آن معنا نیست که در زمینه بدحجابی برخورد خاصی صورت نگیرد بلکه باید نیازمند کارهای عمیق و فکری هستیم.

استاندار کردستان در ادامه بیان کرد: در مدارس و محیط‌های آموزشی نیز باید ابتدا معلمان و کادر مدارس با اعتقاد به بحث عفاف و حجاب ورود کنند.

زارعی‌کوشا با یادآوری اینکه در تاریخ انقلاب برخی آسیب‌ها ریشه دوانده و به ابزاری برای دشمن تبدیل شده است، افزود: در موضوعات اجتماعی به شدت نیازمند پژوهش‌های راهبردی و کاربردی هستیم و باید با شناخت مزیت‌ها، نقاط قوت و ضعف و فرهنگ بومی استان باشد.

وی در ادامه گفت: در موضوع عفاف و حجاب کار سطحی جوابگو نیست و باید کار عمقی صورت گیرد ضمن اینکه اقدامات اساسی باید از جایی شروع شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: کسانی به این موضوعات ورود می‌کنند باید برای رو به جلو رفتن نگاه عمیق و تبیینی داشته باشند‌.

وی در پایان یادآور شد: در جایی مانند کردستان که مردمان آن دل صافی دارند راهبرد موفقیت برای مدیران،  راهبرد خدمت است و بسیاری از موضوعات فرهنگی در بستر کارآمدی مدیریتی منتقل می‌شود.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395288

مهمترین اخبار ایران و جهان: