نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 16:14

فرمانده انتظامی یزد: پلیس و رسانه دو بال امنیت جامعه هستند

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای چهار ماهه پلیس استان در حوزه های مختلف، در جمع خبرنگاران گفت: امروز پلیس و رسانه در برقراری امنیت و احساس امنیت در جامعه کنار یکدیگر قرار دارند و به مثابه دو بال هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سردار « عباسعلی بهدانی فرد» ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان حاضر شد ضمن تبریک روز خبرنگار، حماسه آفرینی مردم سوگوار استان یزد در محرم سیدالشهدا را افتخاری عظیم دانست و اظهار کرد: پوشش اخبار عزاداری ‌ماه محرم از دیگر اتفاقات خوب در این حوزه است.

وی افزود: هر چند دشمن در این ایام به دنبال ناامنی در کشور بود ولی خوشبختانه با حماسه آفرینی مردم در عزاداری‌های امسال در مقایسه با سالهای گذشته، سوگواری‌های دهه اول محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی با امنیت کامل برگزار شد.

فرمانده انتظامی استان یزد گفت:  پلیس در تراز انقلاب اسلامی همواره از مردم، با مردم و در کنار مردم است و برای روشنگری افکار عمومی در کنار اصحاب رسانه است.

سردار بهدانی فرد با بیان این‌که امنیت مردم خط قرمز پلیس است، تصریح کرد: امروز مسئله امنیت یک مقوله بسیار مهمی است و حتی حضرت ابراهیم(ع) نیز هنگامی که خانه خدا را می‌ساخت از خداوند خواست آن سرزمین را سرزمینی امن قرار دهد لذا امنیت از مسائل دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان این‌که امروز پلیس و رسانه در برقراری امنیت و احساس امنیت در جامعه کنار یکدیگر قرار دارند و به مثابه دو بال هستند، خاطرنشان کرد: معتقدیم هرچه با مردم شفاف تر و صریح‌تر صحبت کنیم، مردم نسبت به پلیس اعتماد بیشتری خواهند داشت و امروز همین اعتماد مردم بالاترین سرمایه برای پلیس است.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین توسط اصحاب رسانه، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به عملکرد نیروی انتظام استان طی چهار ماهه اخیر اکنون یزد از استانهای امن کشور محسوب می‌شود و بنا بر گزارشهای اخیر در بسیاری از جرائم خشن از جمله سرقت مسلحانه موردی را نداشته‌ایم.

سردار بهدانی فرد در ادامه از کشف ۱۰۰ درصد از قتلهای اتفاق افتاده در استان نیز خبر داد و گفت: در این مدت انهدام ۱۶ باند سرقتهای به عنف، ۱۲ باند سازقان منزل، مجازه و قاپ زنی داشته ایم که ۶۵ درصدآنها کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان به کشف ۲۹۵ فقره پرونده کلاهبردی و جعل در این مدت نیز اشاره و عنوان کرد: اخیراً کشف تنها یک مورد سرقت مسلحانه از کلینیک ترک اعتیاد در استان داشتیم که بلافاصله عوامل غیربومی آن دستگیر شدند.

وی از اشراف اطلاعاتی پلیس استان خبر داد و گفت: در چهار ماهه اخیر ۷۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده که با توجه به اقدامات صورت گرفته در مرز و تغییر مسیر ۱۱ درصد کاهش داشته ایم ولی افزایش ۱۶ درصدی دستگیر شدگان را به همراه انهدام ۱۴ باند مواد مخدر داشته ایم.

سردار بهدانی فرد بیان کرد: پلیس استان در سال جاری ۱۳۵ میلیارد تومان کشفیات قاچاق کالا داشته که ۶۱ درصد رشد و در بحث دستگیری قاچاقیان این بخش ۳۷ درصد افزایش اتفاق افتاده است.

وی به کاهش ۱۳ درصد متوفیان تصادفات برون شهری و در عین حال افزایش ۱۳ درصدی متوفیان تصادفات درون شهری اشاره کرد و گفت: در مجموع کاهش ۵ درصدی جان باختگان حوادث ترافیکی را شاهدیم و در بین استانهای کاهش متوفیان این حوزه قرار داریم.

فرمانده انتظامی استان یزد ادامه داد: در بخش جرائم حوزه پلیس فتا رشد ۵۶ درصدی را شاهدیم که متاسفانه ۷۴ درصد کلاهبرداران غیر بومی هستند ولی ۸۰ درصد پرونده‌های این حوزه کشف می‌شود.

وی از دستگیری از اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال که از بیش از ۳۰۰ نفر در کشور کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد و افزود: دستگیری باند سارقان اینترنتی که از ۶۰ نفر سرقت کرده بودند از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

وی همچنین از عودت حدود ۹۰ میلیارد تومان وجوه کلاهبرداری و سرقتهای اینترنتی به مردم از طریق پلیس فنای استان خبر داد و گفت: امسال با دستگیری افزون بر ۱۰ هزار نفر اتباع غیرمجاز در استان کاهش  ۱۴ درصدی در این حوزه را داشته ایم که با توجه به مطالبه مردم استان این رویکرد شدت خواهد گرفت.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432488

مهمترین اخبار ایران و جهان: