نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 15:27

اعطای بیش از ۱۵۰ مورد وام به مدیران رسانه و خبرنگاران همدان

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان از اعطای بیش از ۱۵۰ وام به مبلغ ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیون تومان به مدیران رسانه و خبرنگاران استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، زهره پوروهابی ظهر امروز در دیدار اصحاب رسانه همدان با آیت‌الله شعبانی؛ نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: امروز بهانه‌ای شد که در محضر آیت الله شعبانی، امام جمعه محترم همدان و جمع خبرنگاران استان باشیم و به گفت‌وگو با هم بنشینیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در این دوره از خانه مطبوعات استان هماهنگی و همدلی خاصی بین اعضای هیات مدیریه وجود دارد گفت: این مهم باعث شکل‌گیری اتفاقات مهم برای قشر زحمتکش خبرنگار شده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان به برگزاری کنگره بزرگ شهدای استان طی امسال اشاره داشت و گفت: خوشبختانه خبرنگاران استان میدان‌دار برگزاری این کنگره هستند تا یک رویداد بزرگ در جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان رقم بخورد.

وی با اشاره به برگزاری یادواره رسانه‌ای شهدای همدان برای نخستین بار در کشور گفت: یادواره رسانه‌ای در پیشبرد برنامه‌های کنگره ۸ هزار شهید استان همدان انجام خواهد شد بدین صورت که هر ماه یکی از روزنامه‌ها و اصحاب رسانه میزبان یکی از خانواده‌های شهدایی که برای آن شهید کتاب نوشته شده ،خواهد بود.

پوروهابی با اشاره به اینکه این یادواره تاکنون در روزنامه هگمتانه و روزنامه کیهان برگزار شده و سومین چراغ این یادواره رسانه‌ای از سوی خبرگزاری حوزه روشن خواهد شد عنوان کرد: در این یادواره هدف عمده‌ای شامل معرفی کتاب شهدا، نویسندگان این حوزه، شاخصه‌های کتاب شهدا و تشویق مردم برای کتاب و کتابخوانی دنبال می‌شود.

وی به انتشار نشریه جاودانه‌ها و برگزاری یک دوره آموزش ضمن خدمت برای خبرنگاران اشاره داشت و گفت: امسال آخرین سال خدمت این دوره از هیات مدیریه خانه مطبوعات است و آبان ماه انتخابات هیات مدیریه جدید را پیش رو داریم.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان از اعطای بیش از ۱۵۰ وام ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیونی تومان به مدیران رسانه و خبرنگاران استان خبر داد و افزود: سعی خواهیم کردیم این تسهیلات ادامه یابد و شامل سایر همکاران نیز شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌هایی با سازمان‌ها در راستای ارائه خدمات به خبرنگاران گفت: ایستگاه پایش سلامت از جمله اقداماتی بوده که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی طی هفته خبرنگار برگزار می‌شود و در تلاشیم در حوزه تولید محتوا نیز اقداماتی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از برگزاری کلاس اخلاق برای خبرنگاران از سوی امام جمعه اظهار کرد: اتفاق خوبی رقم خورده و هر از چندگاهی اصحاب رسانه‌ خدمت آیت‌الله شعبانی می‌رسند و از بیانات ایشان در درس اخلاق بهره‌مند می‌شوند که ما قدردان هستیم.

اخلاق رسانه‌ای رمز موفقیت خبرنگاران

مسعود ویژه با بیان اینکه اخلاق از دو جنبه عملی و رسانه‌ای دارای اهمیت است گفت: ممکن است بسیاری از معادلات دنیا این را قبول نداشته باشند اما ما در اعتقادات خود باور داریم که خروجی عمل به اخلاقیات در کلام و قلم ما پیدا می‌شود و به همین خاطر بیشتر از هر زمان دیگری به این موضوع نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه یک خبر از وقتی که تولید می‌شود تا زمانی که منتشر می‌یابد اتفاقات زیادی در آن می‌افتد که به آن پوشش رسانه‌ای گفته می‌شود و اینجاست که اخلاق رسانه‌ای مطرح می‌شود عنوان کرد: غربی‌ها به این موضوعات اعتقاد ندارند اما ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی قلم می‌زنیم و علاوه بر اینکه باید از تکنیک‌های خبری استفاده کنیم، نباید اخلاق رسانه‌ای‌ را نادیده بگیریم.

پایان پیام/89026/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432400

مهمترین اخبار ایران و جهان: