نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 19:21

«اکوواس» پنجشنبه درباره نیجر نشست برگزار می‌کند

مجمع اقتصادی کشورهای غرب آفریقا، موضوع بحران در نیجر را در نشست پیش روی خود بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، مجمع اقتصادی کشورهای غرب آفریقا از برگزاری نشستی با محوریت تحولات نیجر خبر داد.

مجمع اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) روز دوشنبه اعلام کرد که نشستی با محوریت بحران در نیجر روز پنج شنبه برگزار می کند.

ابوجا، پایتخت نیجریه میزبان نشست اکوواس خواهد بود. این نشست در حالی برگزاری خواهد شد که ضرب الاجل اکوواس برای پایان کودتا در نیجر بی نتیجه بود.

هم‌زمان با پایان ضرب‌الاجل مجمع اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) به شورای نظامی حاکم بر کشور نیجر برای آزادی «محمد بازوم» رئیس‌جمهور مخلوع این کشور، این شورای نظامی اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی آسمان این کشور بسته است.

هفته گذشته کشورهای عضو اکوواس ۷ روز به کودتاگران در نیجر فرصت دادند تا محمد بازوم را آزاد کنند و آنها را به حمله نظامی تهدید کردند؛ فرانسه و برخی کشورهای اروپایی از مداخله نظامی در نیجر حمایت می‌کنند.

با پایان این فرصت یک هفته‌ای، کودتاگران از مردم نیجر خواستند تا برای دفاع از کشورشان آماده باشند. همچنین بنا بر گزارش‌ها آموزش نیروهای امنیتی در نیجر آغاز شده و نیروهای نظامی بیشتری در مرزهای نیجر با نیجریه و بنین مستقر شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1431100

مهمترین اخبار ایران و جهان: