نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 15:28

رئیس‌کل دادگستری کردستان: قرارگاه جهادی حفظ اراضی ملی ظرف 10 روز در شهرستان‌ها تشکیل شود

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: قرارگاه جهادی حفظ اراضی ملی باید ظرف 10 روز در کل شهرستان‌های استان راه‌اندازی شود و سیاست آن حفظ اراضی ملی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی مباحث امور اراضی کشاورزی استان کردستان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: بخش کشاورزی با ظرفیت‌های قابل‌توجه یکی از محورهای اصلی توسعه در کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: کردستان در تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی نقش مهمی در کشور دارد و نباید نگاه استانی به بخش کشاورزی داشته باشیم.

رئیس‌کل دادگستری کردستان با بیان اینکه توسعه و رونق بخش کشاورزی خدمت به بیش از 80 میلیون نفر جمعیت کشور است، گفت: هر انسانی اگر یک قدم در مسیر خدمت به یک نفر بردارد مورد عنایت و توجه خداوند است الان ما در بخش کشاورزی خدمت ‌گذار بیش از 80 میلیون جمعیت کشور هستیم.

حسینی افزود: خدمت‌گذار صدیق به مردم براساس آیات قرآن می‌تواند مجوز شفاعت بگیرد مدیر خدمت‌گذار که پاک باشد در قیامت می‌تواند شفاعت کننده خود و دیگران باشد.

وی اذعان کرد: اگر می‌خواهیم مدیر در تراز انقلاب و دولت مردمی باشیم باید تلاش جهادی و خدمت صادقانه را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.

رئیس‌کل دادگستری کردستان شجاعت قانونمدارانه را از ویژگی‌ها و شاخص‌های مدیران جهادی و در تراز انقلاب دانست و افزود: وقتی می‌گویند قانون حدنگار باید اولویت باشد متولیان این عرصه نباید کوتاهی کنند.

حسینی، پیگیری، پشتکار و تلاش شبانه‌روزی از شاخص‌های مدیران جهادی دانست و از مدیران و رزمندگان دوران دفاع مقدس به عنوان بهترین الگو در این راستا نام برد.

وی اضافه کرد: خدمت جهادی بی‌منت باید ملاک حرکت مدیران در نظام مقدس اسلامی باشد، هدف اول مدیران جهادی رضای خدا و کار برای مردم است.

رئیس‌کل دادگستری کردستان افزود: کردستان در حوزه زمین، استان ویژه‌ای است و این مسوولیت مسوولان را نیز بسیار مهم و حساس کرده است.

حسینی با بیان اینکه در بازرسی از دستگاه‌های مختلف و گزارشاتی که می‌گیریم، دست‌اندازی، تصرف و تجاوز به اراضی ملی و منابع و تغییر اراضی کشاورزی در کردستان وجود دارد، گفت: سامانه پنجره واحد ابزار خوبی برای جلوگیری از دست‌درازی و تصرف اراضی است اما استفاده موثری از این سامانه نمی‌شود.

وی اذعان کرد: دقت در رسیدگی در رفع تداخلات و تعیین تکلیف اراضی ضروری است اما نباید مانع از سرعت در عملکرد شود.

رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: نظارت هرچه بیشتر قرارگاه جهادی حفظ اراضی ملی بر اقدامات کمیسیون رفع تداخلات، اقدامات هیئت‌های تعیین تکلیف و اقدامات مدیران شهرستانی در راستای حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی ضروری است و تاکیدات لازم در این راستا صورت گرفته است.

حسینی با بیان اینکه قرارگاه جهادی حفظ اراضی ملی باید ظرف 10 روز در کل شهرستان‌های استان راه‌اندازی شود، گفت: سیاست در این قرارگاه حفظ اراضی ملی است و دنبال مچ‌گیری نیستیم.

به گفته وی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نباید اجازه دهند ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و کشاورزی صورت بگیرد از سوی دیگر نهادهای خدمات‌رسان هم به وظایف خود در این خصوص عمل کنند و سختگیری‌های جدی در واگذاری امتیازها اعمال نمایند.

رئیس‌کل دادگستری کردستان تصریح کرد: مریوان بیشترین احکام اجرا نشده در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز دارد در این راستا نیاز به تلاش جهادی و ویژه هستیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1373688

مهمترین اخبار ایران و جهان: