نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 19:25

پریگوژین: فعلا در اوکراین نمی‌جنگیم

فرمانده گروه واگنر از نیروهای خود خواست تا برای رفتن به آفریقا خود را آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فرمانده گروه نظامی واگنر علام کرد که نیروهای این گروه در حال حاضر در اوکراین مبارزه نمی‌جنگند.

«یوگنی پریگوژین» فرمانده گروه نظامی واگنر در پیام ویدئویی جدیدی گفت که نیروهای واگنر در حال حاضر در جنگ اوکراین مشارکتی ندارند.

خبرگزاری رویترز براساس این ویدئو گزارش داد که پریگوژین در حالی که به نیروهای این گروه در بلاروس خوش آمد می گفته، به آنها یادآور شده که در حال حاضر آنها در اوکراین مبارزه نمی‌کنند.

فرمانده گروه واگنر در این ویدئو خطاب به نیروهای خود می‌گوید که این گروه شرافتمندانه مبارزه کرده است و کارهای بزرگی برای روسیه انجام داده است.

طبق این ویدئو، پریگوژین از نیروهای تحت امر خود می‌خواهد که ارتش بلاروس را آموزش دهند و برای رفتن به آفریقا نیروهای خود را گرد هم بیاورند.

پریگوژین، ۲۳ ژوئن (جمعه دوم تیرماه) وزارت دفاع روسیه را به تدارک حملات موشکی مرگبار علیه مواضع و اردوگاه‌های این گروه متهم کرد و متعهد شد که تلافی خواهد کرد.

پریگوژین مدعی شده بود که این شورش با هدف سرنگونی دولت صورت نگرفت و صرفاً به منظور ابراز مخالفت با عملکرد مقامات وزارت دفاع روسیه و به طور مشخص سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور انجام شد.

پس از عقب‌نشینی واگنر، پریگوژین به بلاروس رفت اما لوکاشنگو هفته گذشته گفت که او به روسیه بازگشته و نیروهای واگنر هم هنوز با پیشنهاد جابجایی به مینسک موافقت نکرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1373500

مهمترین اخبار ایران و جهان: