نیوز سیتی!
27 تیر 1402 - 18:00

آلبوم صوتی کتاب «حاج‌ جلال» رونمایی شد

همزمان با برگزاری نشست تخصصی «نبرد روایت‌ها» از آلبوم صوتی کتاب «حاج‌ جلال» با صدای داوود حیدری گوینده باسابقه و پیشکسوت کشور در اردبیل رونمایی شد.

به گزارش رخبرگزاری فارس از اردبیل، نشست تخصصی «نبرد روایت‌ها» با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات هنر و مقاومت حوزه هنری انقلاب اسلامی‌، رضا قاسمیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل و جمعی دیگر از مسئولان استانی، نویسندگان و اصحاب فرهنگ و هنر در اردبیل برگزار شد. 

در این مراسم، کتاب «حاج جلال» روایتی از داستان زندگی «حاج جلال حاجی‌بابایی»، جانباز دوران دفاع مقدس است که در دوران دفاع مقدس ۲ فرزند و ۲ دامادش برای پاسداشتی از میهن به شهادت رسیدند. این کتاب توسط لیلا نظری‌گیلانده نویسنده اردبیلی به رشته تحریر درآمده که حال از آلبوم صوتی کتاب رونمایی شد.

در این مراسم، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کتاب «حاج‌ جلال» علاوه بر این‌که در داخل کشور مورد توجه ویژه قرار گرفت در کشورهای مختلف نیز مورد استقبال قرار گرفت و حال به دو زبان زنده دنیا ترجمه شده است‌.

 

در ادامه مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات هنر و مقاومت حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس، بیان کرد: عراق در همان روزهای ابتدایی، خود را برنده جنگ می‌دانست و حتی خود را برای جشن پیروزی آماده کرده بود ولی غافل از این‌که فرزندان و پدران ایران، به خاطر وطن و میهن یکباره سربازِ وطن می‌شوند و با جان و دل از خاک میهن دفاع می‌کنند که نمونه‌ی این حرف حاج‌جلال و فرزندان شهیدش است.

کتاب «حاج‌ جلال» در مدت سه سال تهیه و چاپ شد

در ادامه لیلا نظری‌گیلانده، نویسنده کتاب «حاج‌ جلال» با اشاره به این‌که کتاب طی مدت ۳ سال تهیه و چاپ شد، تصریح کرد: کتاب را با پشتیبانی و پیشنهاد مرتضی سرهنگ آغاز کردم و به جرات می‌توانم بگویم سبک زندگی «حاج‌ جلال» و همسرش برای من درس زندگی بود و خوشحال هستم که توانستم پدر و مادر فداکاری را از طریق همین‌ کتاب به دنیا معرفی کردم.

وی با اشاره این‌که تاکنون بیش از ۲۰ عنوان کتاب از بنده به چاپ رسیده است، گفت:  کتاب «حاج‌ جلال» یکی از کتاب‌هایی است که با صفحه به صفحه آن زندگی کردم و لذت بردم.  

گفتنی است؛ در مراسم رونمایی همچنین نقاشی چهره «حاج‌ جلال»، به همت عسگر حقی هنرمند اردبیلی به تصویر کشیده شد که در پایان به فرزند «حاج جلال حاجی‌بابایی» اهدا شد. 

همچنین ضمن رونمایی از کتاب چشم و چراغ روایت تصویری از مادران و پدران شهدای دوران دفاع مقدس استان از نویسندگان و اصحاب نشر حوزه ادبیات پایداری از جمله ساسان ناطق، محمود مهدوی، لیلا نظری‌گیلانده، جعفر نوا‌خواه به‌عنوان نویسنده و از علیرضا حسن‌زاده مدیر مسوول انتشارات خط هشت تجلیل شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1369544

مهمترین اخبار ایران و جهان: