نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 14:11

اعلام توصیه‌های پیشگیری از گرمازدگی به مردم لرستان

خرم‌آباد - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان توصیه‌های پیشگیری از گرمازدگی به مردم را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم کوشکی امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: باتوجه‌به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما طی روزهای آینده، افراد برای پیشگیری از گرمازدگی لازم است نکاتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به علائم گرمازدگی، عنوان کرد: ضعف و خستگی، کشیدگی و درد عضلات، تهوع و استفراغ، سرگیجه و ضعف، سردرد و اسهال از جمله علائم گرمازدگی هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ادامه داد: در صورت بروز گرمازدگی باید فوراً به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کرد.

کوشکی، گفت: همچنین پیش از آن می‌توان یک سری کمک‌های اولیه از جمله بالا نگه‌داشتن پاها، رفتن به یک مکان خنک، قراردادن کمپرس سرد زیر بغل و ران‌ها، آبرسانی به بدن با نوشیدن آب و مایعات فراوان و قراردادن حوله مرطوب روی پیشانی می‌تواند در بهبود فرد گرمازده کمک‌کننده باشد.

وی در خصوص پیشگیری از گرمازدگی، بیان کرد: برای پیشگیری از گرمازدگی، لازم است در ساعات اوج گرما (۱۱ صبح تا ۳ بعدازظهر) خصوصاً کودکان کمتر از ۶ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال، افراد چاق و افراد دارای بیماری مزمن تاحدامکان از بیرون رفتن اجتناب شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: خنک نگه‌داشتن بدن به‌وسیله پوشیدن لباس مناسب گشاد و سبک در فصل تابستان و دوش آب ولرم، نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز، مصرف غذاهای سبک و خنک، خودداری از ورزش‌کردن در ساعات اوج گرما و اجتناب از ماندن به مدت طولانی در معرض نور خورشید نیز از جمله اقدامات مؤثر در پیشگیری از گرمازدگی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421600

مهمترین اخبار ایران و جهان: