نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 21:28

وزیر اسرائیلی: باید تعداد بیشتری از شهرک‌نشینان، مجهز به سلاح شوند

وزیر امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی گفت که باید تعداد بیشتری از شهرک‌نشینان اسرائیلی، مجهز به سلاح شوند تا بتوانند در برابر رزمندگان فلسطینی، از خود حمایت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی شامگاه امروز سه‌شنبه، در واکنش به عملیات شهادت‌طلبانه قدس اشغالی، خواستار اعمال یک سیاست جدید توسط این رژیم شد.

خبرگزاری سوا به نقل از بن گویر گزارش داد، باید تعداد بیشتری از شهرک‌نشینان اسرائیلی، مجهز به سلاح شوند تا بتوانند در برابر مجریان عملیات شهادت‌طلبانه، از خود حمایت کنند و عملیات امروز هم، میزان نیاز به این کار را نشان داد.

عملیاتهای استشهادی مبارزان فلسطینی علیه شهرک‌نشیان اسرائیلی و نظامیان صهیونیست در حال گسترش است. اواخر خرداد ماه بود که  رسانه‌های اسرائیلی از کشته شدن چهار صهیونیست شهرک‌نشین در عملیات تیراندازی فلسطینی‌ها در نزدیکی پمپ بنزین شهرک اشغالی «عیلی»، واقع در شمال کرانه باختری خبر دادند؛ چهار صهیونیست دیگر هم در این عملیات زخمی شدند.

کارشناسان می‌گویند که این عملیاتها و در کنار آن، وضعیت متشنج داخلی رژیم موقت صهیونیستی باعث شده است که این رژیم با وضعیت بغرنجی روبرو شود. شامگاه امروز نیز پارلمان این رژیم، لایحه تغییرات قضایی را تصویب کرد که موج گسترده‌ای از اعتراضات و اعتصابات را به همراه داشته است.

در پی عملیات یک جوان فلسطینی که بعد از ظهر امروز در نزدیکی شهرک اسرائیلی «معالیه ادومیم» صورت گرفت، شورای این شهرک تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانوی از ورود کارگران فلسطینی به این منطقه جلوگیری کنند.

منابع صهیونیستی امروز از یک «حادثه امنیتی» در مجموعه تجاری معالیه ادومیم در شرق قدس اشغالی خبر دادند که در پی آن، یک رزمنده فلسطینی با استفاده از سلاح گرم به سمت صهیونیستها تیراندازی کرده است.

نظامیان صهیونیست به سمت این جوان تیراندازی کردند و پنج نفر از اشغالگران اسرائیلی زخمی شده‌اند. صهیونیستها مطابق معمول مدعی هستند که جراحت این افراد، عمیق نیست و وضعیت عمومی آنان مساعد است.

شبکه ۱۳ صهیونیستی خبر داد که مجری این عملیات، لباس، نگهبانان اسرائیلی را به تن داشته است. این فرد، در این عملیات، از سلاح ام-۱۶ استفاده کرده است. نظامیان اسرائیلی این جوان فلسطینی را به شهادت رساندند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1422500

مهمترین اخبار ایران و جهان: