نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 10:44

نقش پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور در عملیات مرصاد

اصفهان - فرمانده پایگاه هوانیروز شهید وطن پور اصفهان نقش این پایگاه را در عملیات پیروزمندانه مرصاد تشریح کرد.

امیر سرتیپ دوم خلبان علی اقلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به بهانه سالروز عملیات مرصاد با اشاره به نقش پایگاه هوانیروز شهید وطن پور در این عملیات اظهار داشت: اولین نقش اصفهان در این عملیات اعزام نیروی انسانی زبده و خلبانان بسیار ماهر بود که همه آنها در آغاز هجوم منافقان از غرب کشور به کرمانشاه منتقل شدند.

وی افزود: همچنین باید توجه داشت که مدیریت فرماندهی منطقه نبرد و نحوه طراحی برای اجرای عملیات توسط بچه‌های اصفهان انجام شد.

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید وطن پور اصفهان با بیان اینکه تأمین تجهیزات و نیازمندی‌های عملیات مرصاد نیز از دیگر حمایت‌های اصفهان از این عملیات بوده است، افزود: در این زمینه چه در زمینه تجهیزات زمینی و چه در زمینه تجهیزات بالگردی پایگاه شهید وطن پور نهایت همکاری را داشت.

وی با بیان اینکه در عملیات مرصاد پایگاه یکم رزمی کرمانشاه که امروز به نام پایگاه شهید کشوری شهره است به عنوان پایگاه اصلی معرفی شده بود، افزود: در این پایگاه مرحوم آیت الله رفسنجانی، سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و دیگر مسئولان مستقر بودند و عملیات را مدیریت می‌کردند.

امیر سرتیپ دوم خلیان اقلیمی با بیان اینکه عملیات مرصاد طی سه روز انجام شد، تصریح کرد: ما در این عملیات هیچ تلفاتی را نداشتیم و با کمترین خسارات این عملیات با موفقیت کامل به پایان رسید.

وی اضافه کرد: در این عملیات بالگردهای هوانیروز بدون لحظه‌ای خاموشی از صبح تا غروب در حال پرواز بودند و عملیات سوخت گیری و دریافت مهمات نیز به راحتی انجام می‌شد.

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید وطن پور اصفهان با بیان اینکه به گفته امیر آراسته عملیات مرصاد در هوا طرح ریزی شد، در هوا مدیریت شد و توسط بالگردها در هوا انجام شد و در نهایت به پیروزی شیرینی رسیدیم، ادامه داد: ناگفته نماند که شهید سپهبد صیاد شیرازی که فرمانده ارتش وقت بود، علاوه بر اینکه نیروی زمینی را مدیریت می‌کرد، خودش راسا در پرواز شرکت می‌کرد و نقش بسزایی در ایجاد روحیه و نحوه مدیریت و کار در این عملیات داشت.

وی تصریح کرد: نباید از یاد ببریم که خلبانان هوانیروز ارتش در این عملیات با جان و دل حضور یافتند به گونه‌ای که برخی داوطلبانه و برخی حتی در دوران مرخصی اعلام حضور در این عملیات را داشتند و این برای همه ما بسیار جالب بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421044

مهمترین اخبار ایران و جهان: