نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 16:47

شرکت هزار نیروی وظیفه فراجا در مسابقات مهارت‌آموزی کشور

جانشین معاونت تربیت و آموزش فراجا از شرکت بالغ بر هزار نیروی وظیفه فراجا در مرحله استانی اولین مسابقات مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار علیرضا منوچهرآبادی، جانشین معاونت تربیت و آموزش فراجا در حاشیه بازدید از جلسه آزمون کتبی مرحله استانی اولین مسابقات مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سربازان وظیفه باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا بگیرند تا بعد از اتمام خدمت بتوانند در یک حرفه تخصصی مشغول بکار شوند در سال ۹۶ با دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای اولین بار قرارگاه مهارت آموزی در تمامی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع و فراجا تشکیل شد.

وی خوشایندسازی محیط خدمت برای سربازان وظیفه، فراهم آوردن زمینه اشتغالزایی برای جوانان و جلوگیری از بیکاری آنان و در نهایت کمک به رونق تولید و پیشرفت اقتصادی کشور را از جمله اهداف تشکیل این قرارگاه برشمرد و افزود: تمامی نیروهای وظیفه که حین خدمت به قرارگاه مهارت‌آموزی یگان خدمتی خود مراجعه و پس از شرکت در دوره‌های آموزشی و کسب مهارت لازم گواهینامه معتبر را از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دریافت کنند از کسر خدمت یک ماهه برخوردار می‌شوند.

منوچهرآبادی تصریح کرد: همچنین سربازان وظیفه ماهر پس از اتمام خدمت می‌توانند با اخذ معرفی نامه از قرارگاه مهارت آموزی و ارائه آن به یکی از بانک‌های عامل از تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی که در حال حاضر مبلغ آن ۱۵۰ میلیون تومان است، بهره مند شوند.

جانشین معاونت تربیت و آموزش فراجا با اشاره به گلایه برخی از نیروهای وظیفه که نتوانستند وام خوداشتغالی خود را دریافت کنند، گفت: قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح به دنبال این است تا در برنامه هفتم توسعه صندوقی به همین نام تاسیس شود که در صورت تاسیس این صندوق ارائه تسهیلات به مشمولان منقضی خدمت که متقاضی وام خوداشتغالی هستند بهتر انجام می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و به منظور فرهنگ‌سازی مهارت آموزی در بین کارکنان وظیفه اولین مسابقات مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با خود اظهاری آنان در ۱۵ رشته مهارتی به صورت ۴ مرحله شهرستانی و یگانی، استانی، سازمانی و کشوری به اجرا گذاشته شد که مرحله شهرستان و یگانی آن انجام گرفته و امروز شاهد برگزاری مرحله استانی این مسابقات به صورت همزمان در سراسر کشور هستیم.

منوچهر آبادی ادامه داد: در این مرحله از مسابقات بالغ بر هزار نفر از کارکنان وظیفه فرماندهی کل انتظامی کشور حضور دارند که در کنار سایر نیروهای مسلح با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان این آزمون به مرحله سازمانی راه پیدا می‌کنند.

جانشین معاون تربیت و آموزش فراجا اظهار داشت: مرحله سازمانی، ماه آینده در ۸ منطقه که استان اصفهان هم یکی از این مناطق است برگزار می‌شود و سپس برگزیدگان آن به مرحله کشوری که در دهه فجر برگزار خواهد شد راه پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: برای نفرات اول تا سوم هر کدام از مراحل سازمانی و کشوری جوایز نفیسی در نظر گرفته شده که به آنان اعطاء خواهد شد.

گفتنی است، صبح امروز مرحله استانی اولین مسابقات مهارت آموزی کارکنان وظیفه همزمان با سراسر کشور در اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان برگزار و ۳۵۱ نفر از مجموع نیروهای ارتش، سپاه، وزارت دفاع و فراجا در آزمون‌های کتبی و عملی این مرحله از مسابقات شرکت کرده که پس از بررسی‌های علمی و تخصصی توسط داوران نیروهای وظیفه ماهر در هر رشته مهارتی انتخاب و برای شرکت در مرحله سازمانی معرفی می شوند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585300

مهمترین اخبار ایران و جهان: