نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 14:26

بالندگی نظام از توانایی زنان است

امام جمعه جیرفت گفت: دنیای غرب متوجه شده که بالندگی نظام از بالندگی و توانایی و عزت زنان است و لذا به دنبال فروپاشی خانواده و متزلزل کردن جایگاه زن هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، عاطفه خادمی، پیش از ظهر امروز در همایش زن، زندگی آگاهی با اشاره به جایگاه زنان در نظام جمهوری اسلامی و نقش آنها در پیشبرد اهداف نظام، اظهار داشت: زنان نیمی از جمعیت کشور ما را تشکیل می‌دهند و در همه‌ی صحنه‌ها نقش‌آفرین و پیشگام هستند.

مشاور وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه زن در نظام مقدس جمهوری اسلامی و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به نقش و جایگاه زنان در جامعه در عمل، غرب و نظام سرمایه‌داری به دنبال ایجاد نفاق و تزلزل در جامعه زنان است.

خادمی عنوان کرد: عزت زن در گرو پیروی از نصایح و راهبردهای رهبری فرزانه انقلاب است و باید با آگاهی‌بخشی و روشنگری زنان جامعه را به این عقاید و باورها رساند.

وی با تبیین نقش و جایگاه زن در اجتماع کنونی از همه‌ی فعلان فرهنگی در این حوزه خواست با تلاش و جدیت در راستای منویات مقام معظم رهبری گام بردارند.

حجت‌الاسلام تارم امام جمعه جیرفت نیز در این همایش عنوان کرد: موضوع این همایش موضوع مهمی است، اگر فقط در همین جمله «از دامن زن مرد به معراج می‌رود» دقت شود، دنیایی حرف و معنویت و بزرگی و عظمت زن را در آن می‌شود پیدا کرد.

امام جمعه جیرفت گفت: هر کجا یک مرد موفقی بوده یا یک همسر صبور و توانمند و با فهم در کنارش بوده و یا اینکه تربیت شده مادری مهربان و ارزشمند است.

وی گفت: دنیای غرب متوجه شده که بالندگی نظام از بالندگی و توانایی و عزت زنان است و لذا به دنبال فروپاشی خانواده و متزلزل کردن جایگاه زن هستند.

امام جمعه جیرفت بیان داشت: در حال حاضر که شاهد جنایات رژیم صهیونیستی هستیم و بخاطر عملیات طوفان‌الاقصی به ضعف و زبونی رسیده و با مدیریت مستقیم امریکا و غرب دست به کشتار زنان و کودکان زده اند چرا برایشان دفاع از حقوق زنان و کودکان معنی ندارد؟

 سید احمد حسینی مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز در این همایش داشت:  با توجه به جنگ ترکیبی که دشمن شروع کرده و موثرترین قشر جامعه یعنی بانوان را هدف قرار داده لذا ضرورت جهاد تبیین در این خصوص بخوبی آشکار می‌شود و باید در این راستا آگاهی‌بخشی صورت پذیرد.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: دبیرخانه دائمی در این بحث راه‌اندازی می‌شود تا مقدمه‌ای برای شناخت جایگاه زن و شخصیت زن و تاثیرگذاری آن در حوزه‌های مختلف باشد.

پایان پیام / ۸۰۰۱۶ / ش

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558800

مهمترین اخبار ایران و جهان: