نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 22:33

سه میلیون لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی کشف شد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: بیش از سه میلیون لیتر سوخت قاچاق در سال جاری به ارزش هزار و ۹۰ میلیارد ریال در این استان کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسن شجاعی نسب، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: امروز یکی از دغدغه‌های مردم همچنین یکی از ماموریت‌هایی که پلیس با آن مواجه است، قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی بوده که متاسفانه توسط برخی افراد با خودروهایی تحت عنوان «شوتی» قاچاق می‌شود.

وی افزود: خودروهای شوتی کاربری حمل سوخت نداشته بلکه به صورت خطرناکی سوخت را داخل خودور حمل و قاچاق می‌کنند و با سرعت‌های پرخطر موجب خسارت به رانندگان همچنین صدمه زدن به شهروندان و مسافرانی می‌شوند که در مسیر جاده در حال تردد هستند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ نفر از رانندگان خودروهای شوتی، سرنشینان و مسافران دیگر خودروها متاسفانه در آتش زیاده خواهی این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: در این مدت بیش از سه هزار خودرو که به نحوی در حمل غیر مجاز کالا و سوخت فعالیت داشتند، توقیف شده که از این تعداد هزار و ۳۵۸ دستگاه، خودرو شوتی بوده است.

سردار شجاعی نسب افزود: قاچاق سوخت علاوه بر اینکه یک جرم مسلم قانونی بوده، یک منکر اجتماعی است که موجب ضرر به دیگران و تاراج سرمایه ملی می‌شود لذا مجموعه انتظامی براساس وظیفه ذاتی و قانونی که برعهده دارد در جهت حفظ امنیت و آرامش مردم و ایمنی جاده‌ها با این افراد برخورد می‌کند.

وی گفت: پلیس قطعا براساس خواسته مردم و تکالیف قانونی به شدت با قاچاقچیان سوخت برخورد کرده و در برخورد با افرادی که موجب برهم زدن نظم، امنیت وآسایش مردم می‌شوند از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589888

مهمترین اخبار ایران و جهان: