نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 08:38

یوسف گم گشته فوتبال تبریز

در روزهایی که همه جا صحبت از لیدر تیم سپیدرود رشت است و آهنگ آو آو صادق بوقی ترند این روزهای فضای مجازی است، سال‌هاست که لیدر قدیمی فوتبال تبریز به ورزشگاه نمی‌رود.

خبرگزاری فارس تبریز/فرهاد فرهادپور:  لیدر قدیمی تیم تراکتور، "یوسف چوپانی" ملقب به "یوسف چوپان" 3 سالی است که دیگر به ورزشگاه نمی‌رود.

وی 40 سال پیش از سالن شهید اقدمی لیدری خود را آغاز کرده و بعد از مدتی در باغشمال رهبری تماشاگران تراکتور به برعهده گرفت.

وی سال‌ها در باغشمال تماشاگران را برای تشویق تیم تراکتور به وجد آورده بود. اگر سکویی در باغشمال تشویق‌ها را شروع می‌کرد بی‌شک می‌شد رد یوسف چوپان را در آن سکو زد.

یوسف به تنهایی کل ورزشگاه تختی تبریز را چرخ می‌زد. یک جا بند نمی‌شد و به سکویی وابسته نبود. وقتی تیم تراکتور عقب بود و ورزشگاه را سکوت سنگین فرا می‌گرفت یوسف با رقص‌اش، با آهنگ خواندنش تماشاگران را به وجد آورده و تشویق‌ها دوباره شروع می‌شد.

در دلتنگ غیابش در ورزشگاه بهش زنگ زدم. گفت اولین خبرنگاری است که بهم زنگ می‌زند. از نبودنش پرسیدم.

از شعارهای ورزشگاه گله‌مند بود. ما در باغشمال به بازیکنان حریف اصلا توهین نمی‌کردیم. پاس تهران با فیروز کریمی در باغشمال 4 گل به تراکتورزد و قهرمان لیگ شد. وقتی بازیکنان پاس دور افتخار در باغشمال می‌زدند همه تماشاگران برای‌شان دست زدند. پرسپولیس در تبریز به تراکتور 4 گل زد. کجا به بازیکن حریف یا بازیکن خودمان ناسزا گفتیم. من اجازه نمی‌دادم کسی اهانتی کند. فقط چند بار از خجالت عسگری داور آن سال‌ها درآمدیم و این بزرگ‌ترین خلاف تماشاگران آن زمان تراکتور بود.(خودم می‌توانم شهادت دهم که جنس سکوهای سیمانی باغشمال با سکوهای ورزشگاه یادگار متفاوت بود.)

4 دهه بدون ادعا تیم تراکتور را تشویق کرد؛ اما شهرت تراکتور برایش نه نانی شد، نه نامی.

پایان پیام/60017

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613900

مهمترین اخبار ایران و جهان: