نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 09:54

تأکید مقامات تاجیکستان و ایران بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با رئیس دادگاه عالی اقتصادی تاجیکستان بر لزوم گسترش بیش از پیش مناسبات در زمینه‌های اقتصادی و تجاری تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «علیرضا حقیقیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با «رستم میرزازاده» رئیس دادگاه عالی اقتصادی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر کشورمان طی این دیدار، با اشاره به عزم مقامات عالی دو کشور، بر لزوم گسترش بیش از پیش مناسبات به خصوص در حوزه اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

حقیقیان در ادامه این دیدار به همکاری‌های قضایی بین طرفین اشاره و حمایت دستگاه‌های قضایی دوکشور از فعالیت‌های متقابل اقتصادی،  تجاری و سرمایه‌گذاری را در توسعه همکاری‌ها حائز اهمیت دانست.

 رئیس دادگاه عالی اقتصادی تاجیکستان به نوبه خود ضمن ابراز رضایت از همکاری‌های قضایی بین «دوشنبه» و «تهران» و اشاره به اشتراکات عمیق تاریخی، فرهنگی و هم‌زبانی بین دوکشور، بر لزوم افزایش بیش از پیش همکاری‌ها بین طرفین از جمله همکاری‌های حقوقی و قضایی  تاکید کرد.

پیش از این سفیر ایران در دوشنبه از شرکت و کارخانه تولید تراکتور و ادوات کشاورزی تاجیران بازدید و در جریان فعالیت‌های این شرکت قرارگرفت.

تاجیران شرکت مشترک تراکتور سازی ایران و شرکت تاجیکی هما است که با هدف تولید تراکتور و انواع ادوات کشاورزی مورد نیاز تاجیکستان تاسیس شده است.

این شرکت به لحاظ کیفیت بالای محصولات و هزینه پایین آن به عنوان یک شرکت موفق در تاجیکستان مطرح بوده و توانسته تاکنون بسیاری از نیازمندی‌های بخش کشاورزی این کشور را تامین کند.

شرکت تاجیران موفق به دریافت لوح تقدیر به عنوان شرکت برتر از سوی شهرداری شهر دوشنبه در سال  2023 شد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612888

مهمترین اخبار ایران و جهان: