نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 11:37

نصف جهان با بارش‌های شب گذشته نفس تازه کرد

هوای نصف جهان با بارش‌های شب گذشته از آلودگی رها شد و شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح با میانگین ۶۴ AQI وضعیت قابل قبولی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هوای شهر اصفهان که در روزهای گذشته آلودگی و ناسالمی داشت و توسط ذرات معلق و آلاینده‌ها تسخیر شده بود و نفس کشیدن برای شهروندان را سخت کرده بود اکنون با باراش رحمت الهی سالم شده است.

امروز در پی بارش باران و وزش باد در روز گذشته مردم شهر اصفهان می‌توانند آسمان آبی با ابرهای سفید  را بدون مزاحمت آلودگی و ذرات معلق ببینند و روزی بانشاط و سالم را سپری کنند.

شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز سه‌شنبه سی آبان ماه با میانگین ۶۴ AQI وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش خیابان‌های ۲۵ آبان و میرزا طاهر و سپاهان شهر با ۲۳، میدان انقلاب با ۳۴، خیابان پروین اعتصامی با ۳۶، رهنان با ۳۳، دانشگاه صنعتی با ۳۴، خیابان زینبیه با ۴۶، خیابان‌های فیض و فرشادی با ۳۵، بولوار کاوه با ۳۲، کردآباد با ۲۷ و ولدان با ۲۱ مبارکه با ۲۹ AQI در وضعیت پاک است.

شاخص هوا در ایستگاه خیابان احمدآباد با ۷۰، پارک زمزم با ۹۸ و بزرگراه خرازی با ۷۶ زرین شهر با ۵۹ و قهجاورستان با ۹۰ AQI I وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

اما شاخص هوای سجزی با ۱۱۲ و شاهین شهر با ۱۲۱ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد این درحالی است که ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر‌های مجاور اصفهان از جمله خمینی شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579744

مهمترین اخبار ایران و جهان: