نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 23:19

مجهز شدن ۴ شهرستان گیلان به فیبرنوری تا پایان سال ۱۴۰۲

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه چهار شهر تعیین شده گیلان تا پایان سال جاری به شبکه فیبرنوری مجهز می‌شوند، گفت: محدویت پهنای باند با شبکه فیبرنوری مرتفع می‌شود بنابراین اجرای این پروژه اهمیت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان عصر امروز در نشست تبیین توسعه زیرساخت فیبرنوری گیلان با حضور شهرداران و روسای شوراهای اسلامی استان و نیز ارتباط تصویری فرمانداران با بیان اینکه تحت پوشش قرارگرفتن شهرهای گیلان به شبکه فیبرنوری تحول ایجاد می‌کند، اظهار کرد: بسیاری از شبکه‌های ارتباطی در روستاهای استان فرسوده و در بستر شبکه مسی است که با اجرای پروژه فیبرنوری این مشکلات مرتفع می‌شود.

وی با توجه به پیشرفت‌ها و تحولات دنیای ارتباطات و هوشمندسازی و نوآوری در دنیا گفت: برنامه‌های ما، در این ارتباط نیز باید بر اساس فناوری‌های روز دنیا باشد؛ توسعه شبکه فیبرنوری و اینترنت با سرعت بالا از خواسته‌های شهروندان است از این رو ما باید بر اساس تکالیف قانونی به این موضوع بپردازیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه چهار شهر تعیین شده گیلان تا پایان سال جاری به شبکه فیبرنوری مجهز می‌شوند، بیان کرد: محدویت پهنای باند با شبکه فیبرنوری مرتفع می‌شود بنابراین اجرای این پروژه اهمیت دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه همکاری شهرداران در اجرای پروژه شبکه فیبرنوری می‌تواند عملکرد آنان باشد، افزود: هر شهری که زودتر تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار گرفت باید در اختصاص اعتبارات مدنظر باشد.

میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست، توسعه فیبرنوری را ضرورتی انکارناپذیر دانست و اظهار کرد: چهار شهر بزرگ گیلان شامل لاهیجان، رودسر، لنگرود و بندرانزلی بعد از رشت باید تا پایان سال جاری تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار گیرد.

به گفته وی، این چهار شهر باید تا ۱۰ روز آینده قراردادهای مربوط به تحت پوشش قرار گرفتن به شبکه فیبرنوری را نهایی کنند و تا آخر سال کار را به اتمام برسانند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اضافه شدن هر شهر دیگر به شبکه فیبرنوری و عقد قرارداد جزو اولویت‌ها است، گفت: سایر شهرهای استان گیلان نیز باید حداقل تا پایان امسال قراردادها را نهایی و در سال آینده، عملیات اجرایی را آغاز کنند.

به گفته عابدی، در اجرای پروژه شبکه فیبرنوری همکاری پلیس راهور و سایر دستگاه‌های مرتبط مورد نیاز است از اینرو تسریع در این برنامه همکاری بین دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر پروژه‌های مربوط به شبکه فیبرنوری بیان کرد: جلسات کنترل پروژه مربوط به توسعه شبکه فیبرنوری نیز باید با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور فرمانداران هر ۲ هفته یک بار برگزار شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تسریع در طرح ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کار را مهم دانست و گفت: توسعه شبکه فیبرنوری اقدامی ارزشمند برای افزایش سرعت اینترنت است.

فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان نیز در این نشست در ارتباط با فرآیند اجرای شبکه فیبرنوری به منازل و کسب و کارها توضیحاتی ارائه داد و خواستار همکاری برای اجرای آن شد.

در پایان این نشست قرارداد اجرای طرح فیبر نوری در شهرهای خمام و کومله به امضاء رسید.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581688

مهمترین اخبار ایران و جهان: