نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 23:37

فردا، بزرگترین دادگاه نمادین رسیدگی به پرونده قتل عمد برگزار می‌شود

فردا، دادگاه نمایشی رسیدگی به پرونده ی قتل عمد با حضور قضات جنایی،وکلا و هنرمندان تئاتر کشور با حضور ۷هزار بیننده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، دومین دوره موتکورت در قالب دادگاه نمایشی با موضوع "شبیه‌سازی فرایند رسیدگی به پرونده قتل عمد" فردا پنج شنبه دوم آذرماه ۱۴۰۲ به همت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با حضور قضات جنایی،وکلا و هنرمندان تئاتر کشور برگزار می‌شود. 

پیش از این دادگاه نمادین محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، به همت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد.

 

حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در گفتگو با خبرنگار فارس در خصوص این دادگاه نمایشی گفت: برگزاری دادگاه‌های نمایشی یا همان موتکورت به‌عنوان یک کار بزرگ و خوب در مرکز وکلای قوه قضائیه آغاز کرده‌ایم. 

وی ادامه داد: قانون تسهیل منجر شد که روش‌های آموزش خود را تغییر دهیم و به دنبال استفاده از روش‌های نوین برای آموزش وکلا و کارآموزان خود در این مرکز باشیم، چرا که در یک آزمون به تعداد پذیرفته‌شدگان چندین آزمون وکیل و کارآموز به ما افزوده شد؛ از همین رو نیاز به فکر جدید و نو همانند برگزاری دادگاه‌های نمایشی بود. 

عبدلیان‌پور از برگزاری جشنواره موتکورت مرکز وکلای قوه قضائیه خبر داد و گفت: امیدواریم دادگاه شبیه‌ساز فردا و این جشنواره، فصل نوین از آموزش و پژوهش در مرکز وکلای قوه قضائیه باشد. 

وی با بیان اینکه دادگاه شبیه ساز بر اساس یک پرونده واقعی است، خاطرنشان کرد: در دادگاه فردا بیش از هفت هزار نفر (۲هزار نفر به صورت حضور و بیش از ۵ هزار نفر از طریق فضای مجازی) شرکت خواهند کرد. این استقبال بی‌نظیر است و این استقبال کم سابقه ما را برای ادامه این مسیر به طرق مختلف استانی و ملی تشویق و ترغیب می‌کند. 

 

همچنین ابولقاسم صاحبی، دبیر دادگاه نمایشی با موضوع شبیه سازی فرایند رسیدگی به پرونده قتل عمد در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: این دادگاه، شبیه سازی محاکمه جناحی است که بیش از هفت هزار نفر برای شرکت در این دادگاه ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: هدف از برگزاری این دادگاه این است که با استفاده از قضات با تجربه و وکلای حرفه‌ای و صاحب نظر فرایند محاکمه و فن دفاع در پرونده های قتل را به تصویر بکشیم. 

صاحبی با بیان اینکه دادگاه فردا تلفیقی از دو حوزه هنر و حقوق است؛ اذعان کرد: در برگزاری این دادگاه بازیگرانی نیز حضور دارند که این دادگاه باورپذیرتر برگزار شود. پرونده‌ دادگاه نمایشی فردا، پرونده‌ای واقعی است که در سال ۹۶ در تهران مختومه شده است.

وی ادامه داد: فردا شروع جشنواره موتکورت مرکز وکلا است. این جشنواره در دو قالب برگزاری دادگاه نمایشی و ارسال لایحه به عنوان وکیل متهم برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند در موضوعات مشخص، لوایح خود را ارسال کنند، پس از بررسی لوایحی که به دبیرخانه این جشنواره ارسال می‌شود، ۲۰ لایحه برتر شناسایی می‌شود و صاحبان این ۲۰ لایحه باید لوایح خود را مقابل اساتید و داوران این جشنواره ارائه دهند تا برترین آن‌ها انتخاب شود. جشنواره موتکورت همزمان با دهه فجر به پایان خواهد رسید. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581700

مهمترین اخبار ایران و جهان: