نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 16:46

سفر وزیر دفاع آلمان و رئیس شورای اروپا به کی‌یف

رئیس شورای اروپا و وزیر دفاع آلمان در جریان سفر به کی‌یف، بر تداوم حمایت‌های کشورهای اروپایی از اوکراین برای جنگ با روسیه تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه سفر مقام‌های اروپایی به اوکراین برای نشان دادن حمایت خود از جنگ این کشور با روسیه، دو مقام ارشد این قاره امروز (سه‌شنبه) به کی‌یف رفتند.

«چارلز میشل» رئیس شورای اروپا امروز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) اعلام کرد که به اوکراین سفر کرده است.

نشریه «پالتیکو» پیش از این درباره سفر رئیس شورای اروپا به اوکراین نوشته بود که میشل در مراسم سالگرد وقایع و ناآرامی‌های سال‌های ۱۴-۲۰۱۳ در کی‌یف موسوم به «یورومیدان» که منجر به سرنگونی دولت وقت این کشور شد، شرکت می‌کند.

از سوی دیگر، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان نیز دیگر مقام ارشد یک کشور اروپایی است که امروز در سفری اعلام نشده، به کی‌یف رفت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پیستوریوس در این سفر ضمن دیدار با «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور و «رستم عمروف» وزیر دفاع اوکراین، بر تداوم حمایت آلمان از این کشور تاکید کرد.

طبق این گزارش، از موضوعات در دستورکار دیدار وزیر دفاع آلمان با مقام‌های اوکراینی، آموزش نظامیان این کشور و همچنین ارائه تجهیزات و کمک‌های نظامی به کی‌یف است.

پیش از این نیز «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «مایا ساندو» رئیس جمهور مولداوی در اقدامی تحریک‌آمیز علیه روسیه، برای نشان دادن حمایت خود از اوکراین به کی‌یف سفر کرده بودند.

امروز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین ناآرامی‌های ده سال قبل در اوکراین را کودتایی با حمایت از خارج توصیف کرد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580200

مهمترین اخبار ایران و جهان: