نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 15:13

کارشناس داوری: چرا فدراسیون با نکونام به خاطر استفاده از واژه «شیتیل بگیر» برخورد نمی‌کند؟

کارشناس داوری کشورمان گفت: کمیته داوران و انضباطی فدراسیون فوتبال باید با سرمربی استقلال به خاطر توهین‌هایش برخورد کنند.

حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد تکرار استفاده از واژه " کارشناسان داوری شیتیل‌بگیر" در نشست‌های خبری جواد نکونام سرمربی تیم استقلال بدون اسم بردن از این نفرات، اظهار داشت: طبیعی است اعضای یک باشگاه به هر طریقی می‌خواهند منافع تیم را تامین کنند اما باید دید قوانین و مقررات چه می‌‌گوید. وقتی در آیین‌نامه کمیته انضباطی به صراحت قید شده حتی اگر اعضای یک تیم به داوری اعتراض کنند، این موضوع قابل پیگیری است، پس چگونه فدراسیون فوتبال  وقتی سرمربی یک تیم به صراحت چنین افترا و توهینی را به کار می‌برد، ساکت می‌ماند؟ اشکال از فدراسیون است که برخوردی با نکونام نمی‌شود.

وی افزود: بسیاری از افرادی که در برنامه‌های مختلف کارشناسی داوری می‌کنند مثل مسعود مرادی، یدالله جهانبازی، رضا سخندان، علی خسروی و... ناظران کمیته داوران هستند. پس وقتی آنها ناظر فدراسیون هستند و یک نفر به این صراحت به کارشناسان داوری توهین می‌کند، فدراسیون، کمیته داوران و کمیته انضباطی وظیفه دارند با او برخورد کنند.

کارشناس داوری اضافه کرد: چرا این بحث پیگیری نمی‌شود و چرا از نکونام نمی‌خواهند بابت حرف‌هایش جواب بدهد؟ استفاده از کلمه شیتیل‌بگیر، اعتراض نیست بلکه یک توهین و اتهام است. اگر با این مسائل به موقع، قاطع و برابر قانون برخورد نشود، کار خیلی بدتر می‌شود. نمی‌گوییم شمشیر 2 لبه بگیرید و همه را گردن بزنید اما وقتی کسی تخلف می‌کند، قاطعانه برخورد کنید. در این حالت دیگر چنین مواردی را شاهد نیستیم. نکونام اگر از کسی مدرکی دارد، اسم آن فرد را هم ببرد. نباید سربسته حرف بزند. او به صورت کلی توهین می‌کند و در این حالت کمیته انضباطی و داوران خیلی راحت‌تر می‌توانند حرف‌هایش را  پیگیری کنند. وقتی چنین کاری انجام نمی‌دهند، روز به روز شرایط بدتر می‌شود.

عسگری درخصوص اینکه شاید استقلالی‌ها اعتقاد دارند به این دلیل که بیشتر تصمیمات داوران توسط برخی کارشناسان تایید می‌شود، آنها شیتیل بگیر هستند، گفت: برخی اتفاقات را خیلی راحت می‌توان بررسی کرد. تفاوتی بین استقلال، پرسپولیس و تیم‌های دیگر نیست. می‌بینید روی یک صحنه 70-80 درصد کارشناسان یک حرف می‌زنند و نظر واحدی دارند. نمی‌شود که همه این نفرات شیتیل‌بگیر باشند. البته منکر این موضوع هم نیستیم در  فوتبالی که همه از آن نان می‌خورند، 2 کارشناس هم با یک تیم ارتباط داشته باشند. بالای 90 درصد درصد کارشناسان واقعیت را می‌گویند اما به این دلیل که به ضرر تیم حرف می‌زنند، عوامل آن تیم شروع به جهبه‌گیری می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615544

مهمترین اخبار ایران و جهان: