نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 12:40

ژست حمایت پنتاگون از غیرنظامیان در نوار غزه

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که اگر رژیم صهیونیستی از کشته‌شدن غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه جلوگیری نکند، ممکن است شکست راهبردی در این جنگ متحمل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا که کشورش با حمایت‌های نظامی گسترده از رژیم موقت صهیونیستی باعث کشتار ده‌ها هزار فلسطینی شده است، اکنون ژست حمایت از غیرنظامیان در جنگ غزه گرفته است.

آستین طی سخنرانی در مجمع «دفاع ملی ریگان»، مدعی شد که اگر رژیم صهیونیستی از کشته‌شدن غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه جلوگیری نکند، ممکن است شکست راهبردی در این جنگ متحمل شود.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی در این‌باره گفت: «در این نوع جنگ باید به غیرنظامیان اهمیت داده شود، اگر آنها را به آغوش دشمن (حماس) هل دهند، موضوع را ازحالت پیروزی تاکتیکی به یک شکست راهبردی تبدیل می‌کنید».

رئیس پنتاگون در ادامه ادعاهایش افزود: «من بارها به سران اسرائیل گفته‌ام که حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی در غزه یک مسئولیت اخلاقی و یک ضرورت راهبردی است».

طبق این گزارش، آستین همچنین اظهار داشت: «راهکار دو دولتی تنها راه پیشنهادی برای خروج از درگیری‌های غم‌انگیز (در فلسطین اشغالی) است».

پیش از این، «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس با اشاره به اینکه رفتار آمریکا در قبال مسئله فلسطین، عامل انفجار در منطقه می‌شود، واشنگتن را شریک جرم صهیونیست‌ها در کشتار مردم غزه دانست. (جزئیات بیشتر)

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه ضمن ادامه حمایت از تل‌آویو، خبر داد که واشنگتن برای کمک به این رژیم در اجرای عملیات نظامی در غزه بمب‌های عظیم‌ سنگرشکن و ده‌ها هزار سلاح و گلوله توپخانه دیگر در اختیار آنها قرار داده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593400

مهمترین اخبار ایران و جهان: