نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 10:53

عملیات طوفان‌الاقصی فعال شدن بخش بسیار محدودی از عناصر محور مقاومت بود

معاون امور بین­‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: واقعیت این است که عملیات طوفان‌الاقصی و فعال شدن بخش بسیار محدودی از عناصر محور مقاومت، اولین تجربه آمریکایی­‌ها در مختصات جدید منطقه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا مرتضوی معاون امور بین­‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: این تحرکات ناشی از تهدیدی است که آن‌ها از جانب نیروهای مقاومت احساس می­‌کنند. واقعیت این است که عملیات طوفان‌الاقصی و فعال شدن بخش بسیار محدودی از عناصر محور مقاومت، اولین تجربه آمریکایی­‌ها در مختصات جدید منطقه است.

وی افزود: مختصاتی که اگر چه آن‌ها احتمالا چند سالی است با برخی ابعاد آن کم‌­ و بیش آشنا شده بودند، اما در عمل هیچ‌گاه با آن مواجه‌‌ای در سطح کنونی و غافلگیری‌­های متوالی و پی در پی را تجربه نکرده بودند، لذا به جای پاسخ­‌های تلافی‌جویانه، فعلا در صدد بالابردن سطح آمادگی خود برای رویارویی احتمالی هستند.

معاون امور بین­‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: طوفان ­الاقصی عملیاتی چند ساعته بود که همچنان پیامدهای آن ادامه دارد، پیامدهایی که بخشی از آن را البته باید در وسعت جنایات رژیم صهیونیستی مشاهده کرد و بخشی دیگر را در به چالش کشیده شدن بازدارندگی رژیم صهیونیستی و کابوس­‌هایی که احتمالا از این پس اجازه نخواهد داد کسی در سراسر اراضی اشغالی سری آسوده بر بالین گذارد.

مرتضوی گفت: اما شاید مهم‌تر از آن، مسأله آمریکا و برخورد انفعالی‌­اش در منطقه با تهاجماتی باشد که اکنون در حال تجربه کردن است.

 وی تأکید کرد: اینکه پس از عملیات طوفان‌­الاقصی، ناوهای آمریکایی با هدف جبران بازدارندگی از دست رفته رژیم صهیونیستی، وارد منطقه شدند و حالا خود به هدفی مستمر برای حملات متوالی و مکرر نیروهای مقاومت تبدیل شده‌­اند، نشان از شکست‌خوردگی سیاستی دارد که در برابر اتحاد بخش­‌های مؤثری از جهان اسلام، کنش­گری خود را از دست داده و فاقد راهبرد مشخصی در این کارزار است.

معاون امور بین­‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اظهار کرد: اما همه این توفیقات در گروی نزدیکی نیروهای مخلص و مجاهد جهان اسلام به یکدیگر در حول محور حق است که با گسترده شدن آن، حتما به توفیقات بسیار بالاتر نائل خواهد شد.

مرتضوی بیان کرد: لذا رمز پیروزی مقاومت در قرابت نیروهای آن با یکدیگر است که می‌­تواند به عنوان یک الگوی عینی در پیش چشم همه ما مسلمانان در سراسر جهان با ملیت­‌ها و مذاهب مختلف باشد.

وی ادامه داد: اینکه سرمایه­‌گذاری دشمنان جهان اسلام با تشکیل گروه­‌های تکفیری چون داعش و ... با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه در امت اسلامی نتوانست به مقصودی که می‌­خواست نائل شود، نباید ما را بفریبد که این تجربه شکست خورده، دوباره به آزمون در نخواهد آمد.

معاون امور بین­‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خاطرنشان کرد: بلکه باید بیش از پیش به حفظ و توسعه وحدت اسلامی همت گماریم و با بصیرتی اسلامی، مسائل را به اصلی و فرعی تقسیم کنیم و سهم هر یک را در جای خود قرار دهیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604544

مهمترین اخبار ایران و جهان: