نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 22:44

امیرعبداللهیان: سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان به وظایف خود به ویژه در قبال ۵ میلیون افغانستانی ساکن ایران توجه کند

وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان به وظایف خود در قبال پناهندگان و به ویژه در قبال ۵ میلیون افغانستانی ساکن ایران توجه کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به ژنو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر امروز (چهارشنبه) 22 آذر ماه پس از سخنرانی در دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان در ژنو و در جمع خبرنگاران گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با داشتن ظرفیت و سابقه میزبانی از  بیش از ۵ میلیون آواره افغانستانی، مقام اول در جهان را داراست.

وی با اشاره به سخنرانی‌اش در این نشست، اظهار داشت: تلاش کردیم وضعیت جهانی در قبال رسیدگی به پناهندگان و همچنین موج جدید آوارگان در غزه در نتیجه نسل کشی رژیم صهیونیستی و توسل آمریکا و رژیم اسرائیل به جنگ به راه انداخته شده در غزه را تشریح کنیم.

به گفته وزیر خارجه آثار و تبعات این نسل کشی و جنایات جنگی برای سال‌ها بر منطقه و جامعه جهانی تحمیل خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین ابراز امیدواری کرد که این جلسات نتایج عملی به همراه داشته باشد و به ابراز مواضع صرف بسنده نشود و کمیساریای عالی پناهندگان به وظایف خود به ویژه در قبال ۵ میلیون افغانستانی ساکن ایران توجه کند.

به گزارش فارس، دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان از روز چهارشنبه ۲۲ آذر تا جمعه ۲۴ آذر با مشارکت کشورهای عضو به میزبانی دولت سوئیس و کمیساریای عالی پناهندگان برگزار می‌شود. در سال ۲۰۱۸ بعد از چند سال مذاکرات پیمان جهانی پناهندگان تهیه و تدوین و در قطعنامه به تصویب سازمان ملل رسید. براساس این سند قرار شد هر ۴ سال یک بار نشستی در این سطح برگزار و مباحث پناهندگان را بررسی کند. نخستین نشست در سال ۲۰۱۹ در ژنو برگزار و ایران مشارکت فعال داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604300

مهمترین اخبار ایران و جهان: