نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 12:03

بسته شدن دو پرونده تخلف با جریمه‌های میلیاردی در اداره‌کل تعزیرات حکومتی قم

قاچاقچی که در قالب حمل بارِ ضایعات، شیشه و بلور قاچاق حمل می‌کرد به پرداخت بیش از 38 میلیارد ریال و عمده فروشِ انواع ورق‌های MDF که گرانفروشی می‌کرد به پرداخت 15 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعزیرات حکومتی قم، تقی حسام گفت: پرونده قاچاق شیشه و بلور به ارزش 19 میلیارد و 449 میلیون ریال در شعبه اول اداره کل تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی قم افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق، متهم را به پرداخت 38 میلیارد و 889 میلیون ریال جزای نقدی معادل 2 برابر ارزش کالا محکوم کرد.

حسام گفت: ماموران نیروی انتظامی در بازرسی از خودروهای عبوری در محور کاشان به قم این کالاهای به ظن قاچاق را در پوشش بار ضایعات از یک دستگاه خودروی کامیون کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.

* صدور رای پرونده عمده فروشِ متخلف

تقی حسام در مورد یک پرونده دیگر اظهار کرد: پرونده تخلف گرانفروشی عمده فروشِ انواع ورق های MDF به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال در شعبه دوم اداره کل تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان قم افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت 15 میلیارد ریال جزای نقدی معادل 10 برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

حسام گفت: بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گزارش تخلف گرانفروشی این واحد صنفی را تشکیل دادند و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603500

مهمترین اخبار ایران و جهان: