نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 14:53

تاکید «بردی‌محمداف» بر گسترش روابط با سازمان ملل در زمینه‌های مختلف

رئیس جمهور ترکمنستان با دستیار دبیرکل، مدیر دفتر منطقه‌ای اروپا و جامعه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع برنامه توسعه سازمان ملل دیدار و فرصت‌های گسترش همکاری را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با «ایوانا ژوکوویچ» دستیار دبیرکل و مدیر دفتر منطقه‌ای اروپا و جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع برنامه توسعه سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

طی این دیدار که در چارچوب سفر کاری ژیوکوویچ به عشق آباد صورت گرفت گسترش و تقویت بیشتر روابط بین دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بنابر سخنان بردی‌ محمداف، توسعه همکاری‌های راهبردی چند جانبه با سازمان ملل متحد یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ترکمنستان است.

وی افزود: در جریان هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد «عشق آباد» ابتکاراتی را در زمینه تضمین رفاه اجتماعی و اقتصادی جهانی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار، مطرح کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین تاکید کرد که این کشور در اجرای استراتژی ملی محیط زیست به طور فعال با سازمان‌های بین‌المللی در درجه اول با سازمان ملل متحد، همکاری می‌کند.

وی ضمن صحبت در مورد تعهد و اقدامات عملی ترکمنستان برای مقابله با تغییرات اقلیمی، قصد عشق‌آباد برای ادامه حمایت از پروژه‌های برنامه توسعه سازمان ملل متحد در زمینه حفاظت از محیط زیست را تایید کرد.

بردی‌محمداف بر لزوم گسترش تعامل در زمینه‌های آموزشی و دیجیتالی‌شدن، تبادل تجارب بهترین تجربیات و اهمیت توسعه مشارکت برای پیدا کردن راه‌های جدید پایدار برای توسعه اقتصاد، بهبود خدمات عمومی و بهبود صلاحیت کارمندان دولتی، تاکید کرد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603788

مهمترین اخبار ایران و جهان: