نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 08:43

کاهش ۴۲ درصدی آمار سرقت تجهیزات و تاسیسات شبکه برق در استان قزوین

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: با اقدامات پیشگیرانه در نیمه اول سال جاری شاهد کاهش ۴۲ درصدی سرقت شبکه سیم مسی در استان هستیم.

فضل اله لطیفی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه در نیمه اول امسال شاهد کاهش چشمگیر سرقت سیم مسی هستیم، اظهار کرد: در سه ماهه تابستان امسال نیز نسبت به سه ماهه بهار با حدود ۴۲ درصد کاهش سرقت تجهیزات و شبکه سیم مسی مواجه شدیم و با توجه به تمهیدات انجام شده روند کاهش سرقت ها ادامه دارد.

وی افزود: تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار یکی از مهمترین عوامل کاهش سرقت های تجهیزات است و در راستای پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه، هماهنگی لازم با نیروی انتظامی صورت گرفته و ۳ اکیپ گشت شبانه در قزوین و ۳ اکیپ در شهرستان های دیگر استان بصورت مداوم فعالیت می کنند.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: دستگیری سارقان در نیمه اول امسال هم حدود ۲۶ درصد افزایش داشته است.

لطیفی با بیان اینکه حدود ۶۵ درصد این سرقت ها در مرکز استان رخ داده، اذعان کرد: با برنامه ریزی انجام شده قرار است امسال حدود ۱۰۰۰ کیلومتر عملیات تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار انجام شود که تاکنون ۴۲۴ کیلومتر این عملیات انجام شده و انتظار میرود تا پایان سال و با تکمیل اقدامات لازم در این زمینه شاهد کاهش چشمگیر سرقت سیم های مسی در سطح استان باشیم.

این مسوول گفت: در دو سال اخیر اقدمات گسترده و مناسبی در زمینه مقابله و پیشگیری از سرقت در سطح استان انجام شده و با تجهیز اماکن و تاسیسات این شرکت به دوربین مداربسته، تعداد ۵ انبار این شرکت نیز مجهز به سیستم ضد سرقت شده است.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564000

مهمترین اخبار ایران و جهان: